آتش سوزی در جنگل های بلوط بلند سدکارون 4 مهار شد

به گزارش مجله فضای وب، مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری از مهار آتش سوزی در جنگل های بلوط بلند کارون 4 اطلاع داد.

آتش سوزی در جنگل های بلوط بلند سدکارون 4 مهار شد

به گزارش ، مرتضی زمانپور مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه این آتش سوزی در نزدیکی جنگل های بلوط زاگرس و در منطقه پرتراکم پوشش درختی بلوط رخ داده بود، گفت: با کوشش فرمانداران و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اردل و لردگان و بخشداران منچ و میانکوه و نیرو های مردمی و دهیاران این آتش سوزی مهار شد.

او اظهارکرد: با کوشش این نیروها، از سرایت آتش به داخل جنگل و مناطق جنگلی جلوگیری شد و هنوز نیرو های منابع طبیعی به منظور بروز آتش سوزی احتمالی در منطقه حاضر هستند.

زمانپوربا اشاره به اینکه این آتش سوزی به دلیل حضور توریست و عامل انسانی رخ داد، اضافه کرد: اگر کوشش نیروی مردمی و ماموران منابع طبیعی نبود، فاجعه آتش سوزی از استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گچساران نیز بیشتر بود.

همچنین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردل نیز گفت: اراضی که دچار آتش سوزی شده از اراضی مرتعی مشجر این منطقه جنگلی است.

سلیمان بهمنی گفت: در این آتش سوزی که با کوشش ماموران منابع طبیعی و جوامع محلی مهار شد، خوشبختانه به درختان جنگلی بلوط خسارتی وارد نشد.

به گفته او ، هنوز میزان خسارت و وسعت آتش سوزی تعیین نیست و کارشناسان این اداره در حال آنالیز میزان خسارت و علت دقیق حادثه هستند.

بهمنی با اشاره به بارش های بهاری و افزایش سطح پوشش مرتعی در زیراشکوب درختان به توریستان و مسافران توصیه کرد، از روشن کردن آتش در جنگل و مراتع استان خودداری نمایند.

منبع: ایرنا

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1031

به "آتش سوزی در جنگل های بلوط بلند سدکارون 4 مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی در جنگل های بلوط بلند سدکارون 4 مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید