ائتلاف البناء خواهان معرفی قصی السهیل به عنوان نخست وزیر عراق شد

به گزارش مجله فضای وب، ائتلاف البناء عراق به رهبری هادی العامری از رئیس جمهوری این کشور خواست نامزد این ائتلاف را را مأمور به تشکیل کابینه کند.

ائتلاف البناء خواهان معرفی قصی السهیل به عنوان نخست وزیر عراق شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ائتلاف البناء عراق از رئیس جمهوری این کشور خواست نامزد این ائتلاف را را مأمور به تشکیل کابینه کند.

این ائتلاف به رهبری هادی العامری، طی نامه ای به برهم صالح، رئیس جمهور جمهور عراق، خاطرنشان کرد که رهبران فراکسیون های زیر مجموعه ائتلاف البناء، قصی عبدالوهاب السهیل، وزیر سابق آموزش عراق را به عنوان نامزد نخست وزیری را معرفی می نمایند.

ائتلاف البناء با بیان اینکه این ائتلاف فراکسیون اکثریت را تشکیل می دهند، از برهم صالح خواست السهیل را مطابق ماده 76 قانون اساسی عراق مأمور تشکیل دولت کند.

نوری المالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون، هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح، فالح الفیاض، ائتلاف العقد الوطنی، محمد الحلبوسی، ائتلاف القوی العراقیه نامه مذکور را امضا نموده اند.

قصی السهیل

فراکسیون اکثریت عراق در نامه خود به رئیس جمهوری عراق، قصی السهیل را دارای تخصص و توانایی زیادی در مدیریت بوده و پاکدست است.

بر اساس ماده 76 قانون اساسی عراق، رئیس جمهور موظف است نامزد فراکسیون اکثریت در مجلس این کشور را به عنوان گزینه نخست وزیری به مجلس معرفی کند و نمایندگان مجلس نیز موضع خود را در قبال انتخاب او به عنوان نخست وزیر اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 665

به "ائتلاف البناء خواهان معرفی قصی السهیل به عنوان نخست وزیر عراق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف البناء خواهان معرفی قصی السهیل به عنوان نخست وزیر عراق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید