اختلاف میان احزاب سُنی در مجلس عراق

به گزارش مجله فضای وب، یک نماینده مستقل عراقی با بیان اینکه احزاب سُنی در مجلس عراق به اختلاف برخوردند، گفت که احتمالا این اختلافات رأی اعتماد به کابینه جدید را با مشکل روبرو کند.

اختلاف میان احزاب سُنی در مجلس عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، باسم خشان کننده مجلس عراق ضمن اعلام اینکه فراکسیون های سُنی در مجلس عراق بر سر انتخاب کننده خود در کابینه جدید به اختلاف برخوردند، گفت که احتمالا این اختلافات بر سر راه تأیید کابینه جدید که مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل آن است، مانع ایجاد کنند.

این کننده عراقی در گفت و گو با وبگاه خبری المعلومه گفت: کابینه جدید با تعداد معینی که پیشتر بر سر آن توافق شده، میان فراکسیون های سیاسی تقسیم خواهد شد، در این صورت، سهم خواهی باری دیگر و بر خلاف خواسته مردم به میان خواهد آمد.

باسم خشان در ادامه گفت که اختلافی که در فرایند سیاسی روی خواهد داد، مربوط به کننده احزاب سُنی است؛ بطوریکه این احزاب بر سر اینکه چه کسی در دولت جدید کننده آنها باشد، درگیر خواهند شد.

این کننده عراقی عنوان کرد که محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق، پس از آنکه به پست ریاست مجلس دست یافت، برخی همراهان خود را از دست داد که این اختلاف می تواند مانعی بر سر راه رأی اعتماد به کابینه جدید باشد.

در همین ارتباط، حنین القدو کننده ائتلاف الفتح در مجلس عراق، از مطالبه احزاب سنی از مصطفی الکاظمی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق و دریافت سهم شش کرسی وزارتی در کابینه او طی مذاکرات جاری خبر داده بود (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 931

به "اختلاف میان احزاب سُنی در مجلس عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف میان احزاب سُنی در مجلس عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید