ادعای ساخت دارو برای درمان قطعی کرونا

به گزارش مجله فضای وب، جهان در تب و تاب کشف واکسن کروناست و شرکت های بزرگ داروسازی یکی پس از دیگری واکسن های ساخت خود را وارد مرحله نهایی آزمایش نموده اند که البته دو تا از آنها با ایجاد عوارض سخت در میان داوطلبان فعلا عقب نشینی نموده اند.

ادعای ساخت دارو برای درمان قطعی کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، در حالی که توجهات به سمت ساخت قطعی واکسن کروناست یک شرکت بزرگ داروسازی در بریتانیا بی سر و صدا و بدون ایجاد عوارض موثرترین داروی کرونا را فراوری می نماید؛ دارویی بر پایه آنتی بادی. این دارو نیز مانند واکسن های مختلف وارد فاز نهایی شده است.

شرکت داروسازی گلکسواسمیت کلاین (GSK) می گوید که این دارو Vir-7831 نام دارد تا سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد. بنابر ادعای مطرح شده این دارو درمانگر بیماری کروناست. هم اثر بخشی بالا دارد و هم عوارضی را ایجاد نخواهد کرد.

این دارو از آنتی بادی - پروتئین های یافت شده در افرادی که از کرونا جان سالم به در برده اند - استفاده می نماید که از نظر ژنتیکی در آزمایشگاه اصلاح شده است. سپس این مواد در مراحل اولیه بیماری به بیماران تزریق می شوند. این بدان معناست که بر خلاف تصور این دارو پیشگیری نیست بلکه درمان است. این در حالی است که واکسن ها صرفا برای پیشگیری تعبیه شده اند اما به اشتباه از سوی بسیاری از مردمان جهان به عنوان درمان بیماری کرونا تلقی می شوند.

حالا داروی Vir-7831 هم ممکن است با اشتباهات روبرو گردد بدان معنا که بسیاری تصور نمایند این دارو برای پیشگیری است نه درمان.

ادعای این شرکت بریتانیایی بخش مهمی از نگرانی های جهان را در رابطه با بیماری کرونا از بین می برد چرا که در حال حاضر هیچ دارویی وجود ندارد که باعث گردد افراد مبتلا به کرونا به طیف وسیع و شدید آن مبتلا نشوند.

آزمایشات اولیه داروی Vir-7831 در آمریکا بر روی 20 بیمار کرونایی انجام شد و نتایج آن کاملا مثبت و بی خطر بود.

اکنون این مطالعه در سراسر آمریکای شمالی ، آمریکای جنوبی و اروپا گسترش می یابد و هدف آن آزمایش نهایی در رابطه با این دارو است.

آنتی بادی ها پروتئین هایی هستند که سیستم ایمنی بدن هنگام آلوده شدن فرد به ویروسی مانند کرونا ایجاد می نماید.

برای بعضی از افراد - به ویژه افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند - بدن آنها برای فراوری آنتی بادی کافی برای مبارزه با بیماری کوشش می نماید.

در درمان شرکت بریتانیایی GSK از آنتی بادی های مونوکلونال استفاده می گردد که در آزمایشگاه مهندسی شده و از آنتی بادی هایی که به طور طبیعی توسط بیماران بهبود یافته کرونا فراوری می گردد تقلید می نماید.

اگر این روش درمانی موفقیت آمیز جلو برود فرآیند وخیم شدن را از بین خواهد برد و سیستم ایمنی را مقابل ویروس کرونا مقاوم تر می نماید.

از آنتی بادی های مونوکلونال در حال حاضر برای درمان کزاز ، ابولا و دیفتری استفاده می گردد. این روش درمانی اخیرا به شدت مورد توجه قرار گرفته و بعضی از ژورنال های پزشکی بر این عقیده اند درمان با این داروی مبتنی بر آنتی بادی خیلی بیشتر از ساخت واکسن کرونا باید مورد توجه قرار بگیرد.

این شرکت داروسازی میخواهد در صورت تایید نهایی سازمان جهانی بهداشت، در مرحله نخست 60 میلیون دوز از این دارو را با هزینه 500 میلیون پوندی تهیه کند.

آزمایشات انسانی این ماه شروع شده و فراورینمایندگان دارو امیدوارند که این دارو را تا ماه دسامبر فراوری نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1232

به "ادعای ساخت دارو برای درمان قطعی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای ساخت دارو برای درمان قطعی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید