ادعای واهی دیگری از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

به گزارش مجله فضای وب، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی فراتر از ادعاهای پیشین مقامات آمریکایی، ایران را مسئول هرگونه خشونت و خونریزی در منطقه دانست.

ادعای واهی دیگری از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

به گزارش خبرنگاران، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت وگویی اخصاصی با اسکای نیوز عربی در ارتباط با تجمع اعتراضی اخیر در مقابل سفارت این کشور در بغداد و به آتش کشیده شدن بخش هایی از این سفارتخانه گفت: اوضاع امنیتی در سفارت خانه ما در بغداد تحت کنترل است و مشکل خاصی در این ارتباط نداریم.

وی گفت: ایالات متحده، ایران و شبه نظامیان وابسته به آن را مسئول هرگونه اقدام خشونت آمیز و خون ریزی در منطقه می داند.

به گزارش خبرنگاران، تجمع عراقی ها در مقابل سفارت آمریکا در بغداد در اعتراض به حملات شامگاه یکشنبه واشنگتن به مواضع گردان های حزب الله در مرزهای عراق و سوریه انجام شد. این حملات موجب کشته شدن دست کم 25 تن شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در توییتی مدعی شده بود: میلیون ها عراقی که خواهان آزادی هستند و نمی خواهند که ایران بر آنها حکمرانی یا آنها را کنترل کند. حال زمان شما فرارسیده است!

رئیس جمهور آمریکا همچنین در اظهاراتی دیگر درباره ایران مدعی شده بود: ایران یک پیمانکار آمریکایی را کشت و بسیاری دیگر را دچار جراحت کرد. ما قدرتمندانه پاسخ دادیم و همواره این کار را خواهیم کرد.

ترامپ در ادامه ادعاهایش ایران را مسئول ترتیب دادن حمله به سفارت آمریکا در عراق خواند و گفت: کاملا مسئول دانسته خواهند شد. علاوه بر این، ما از عراق انتظار داریم که از نیروهایش استفاده کند تا از سفارت حفاظت کند و بنابراین آگاه باشد!

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ساعاتی پس از اعلام حملات به مقرهای گردان های حزب الله عراق در کنفرانسی خبری عملیات آمریکا را موفقیت آمیز توصیف نموده و اشاره نمود که آمریکا تدابیر هجومی را علیه گروهی لحاظ کرد که آن را مورد حمایت ایران دانست.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در همان کنفرانس خبری گفت، مسئولان ارشد امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در جریان حملات هوایی که واشنگتن در مرزهای عراق و سوریه ترتیب داد، قرار دادند؛ حملاتی که در واکنش به تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی بود.

پمپئو اضافه کرد: هرگز منتظر نمی مانیم ایران جان مردان و زنان آمریکایی را در خطر قرار دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه نیز در توییتی نوشت: ما پاسخ دفاعی به حمله گروه نیابتی ایران دادیم که منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکایی و زخمی شدن دیگر سربازان آمریکایی و عراقی شده بود. حال گروه های تحت حمایت ایران سفارت ما را در بغداد تهدید می نمایند.

این در حالی است که سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه تجاوز نظامی آمریکا به خاک و نیروهای عراقی را به شدت محکوم کرد و از آمریکا خواست تا به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی عراق احترام گذاشته و دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف کند.

موسوی با اشاره به دروغ بودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم گفت: این حملات بار دیگر ادعای دروغ آمریکا در مبارزه با گروهک تکفیری داعش را اثبات کرد؛ به طوری که ایالات متحده، مواضع نیروهایی را هدف قرار داده است که در طول سال های گذشته ضربات سنگینی به تروریست های داعش وارد نموده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه توضیح داد: آمریکا با این حملات، حمایت قاطع خود را از تروریسم و بی توجهی به استقلال و حاکمیت کشورها نشان داده است و باید مسئولیت تبعات این اقدام غیر قانونی خود را بپذیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 705

به "ادعای واهی دیگری از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای واهی دیگری از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید