افشاگری سام درباره ارتش عربستان، سعودیها از غیرنظامیان سوءاستفاده می نمایند

به گزارش مجله فضای وب، العالم نوشت: یک نهاد حقوقی در گزارشی فاش کرد، عربستان سعودی برای دفاع از مرز جنوبی خود مقابل ارتش یمن، با یاری دلالان محلی، غیرنظامیان یمنی از جمله بچه ها را در ازای پرداخت پول، اجیر و قوانین بین المللی را نقض می نماید.

افشاگری سام درباره ارتش عربستان، سعودیها از غیرنظامیان سوءاستفاده می نمایند

سازمان غیرانتفاعی حقوق و آزادی های سام، که مقر آن در ژنو است، از اقدام رژیم سعودی در اجیر کردن غیرنظامیان یمنی برای دفاع از مرز جنوبی عربستان و فریب آنان به وسیله شبکه های قاچاق انسان و بدون پوشش قانونی، بشدت انتقاد کرد.

وبسایت این سازمان در گزارشی با عنوان هولوکاست مرزی خاطرنشان کرد: هزاران یمنی تحت فشار شرایط بد انسانی مجبور شدند به جبهه های مرزی رفته و کشته یا زخمی شوند و عربستان به گونه ای با آنها برخورد می نماید که گویی اصلا در آنجا نیستند.

در مقدمه گزارش این سازمان آمده است: از سال 2018، سام اطلاعاتی به دست آورده که نشان می دهد عربستان سعودی، غیرنظامیان یمنی را که بعضی از آنان کودک هستند، به وسیله دلالان محلی اجیر می نماید تا در مقابل حقوق ماهیانه از مرز جنوب عربستان با یمن حمایت نمایند. این افراد بخشی از نیروهای سعودی یا حتی یمنی [مورد حمایت عربستان] هم تلقی نمی شوند. عربستان از وضعیت بد مالی یمن به دلیل جنگ، محاصره و قطع حقوق ها، سوءاستفاده می نماید.

این سازمان در این گزارش گفت: آنچه در مرزهای عربستان رخ داده نقض قوانین داخلی و کنوانسیون های بین المللی است که استفاده از غیرنظامیان را برای جنگ با هر کشوری خارج از چارچوب قوانین نظامی داخلی منع می نماید.

در گزارش سازمان حقوق و آزادی های سام آمده است: هرچند که عربستان سعودی در کوشش است این جنگجویان را به عنوان سرباز معرفی کند و به بعضی از آنها درجه های نظامی اعطا کند، اما آنها در واقع صرفاً شبیه سرباز و افسر هستند و درجه های آنها جعلی است و پس از مرگ آنها به دلیل حضور در میدان نبرد، هیچ حقوقی ندارند.

این سازمان تاکید نمود: هزاران قربانی یمنی که در جنگ برای دفاع از مرز جنوبی عربستان سعودی کشته شدند بدون اطلاع خانواده هایشان در گورهایی داخل عربستان دفن شدند و بقیه هم هنوز خانواده های آنها از سرنوشتشان اطلاعی ندارند.

به گفته سازمان سام، بعضی از جنگجویان به وسیله گذرگاه الودیعه و با یک سند مسافرتی اضطراری که توسط کنسولگری یمن برای آنها صادر شده است وارد خاک عربستان می شوند. این قربانیان در مرزهای جنوبی عربستان سعودی می جنگند و به شکلی نامنظم دستمزدهایی دریافت می نمایند.

وی اضافه نمود: آنها هر بار که حقوق دریافت می نمایند بر اساس برآورد دستمزد یک بار درجه های جعلی نیز می گیرند و در مراحل بعدی می تواند درجه آنها بالا برود یا پایین بیاید هنگامی که خواهان مجوز مرخصی هستند در گذرگاه سعودی با آنها مثل نفوذی های غیرقانونی رفتار می نمایند و مقامات سعودی اثر انگشت آنها را به شکل الکترونیکی ثبت می نمایند و از آن پس اجازه ورود به عربستان حتی در صورت اخذ ویزای رسمی را نیز ندارند.

سازمان حقوق و آزادی ها از عربستان سعودی و دولت منصور هادی خواست از کشاندن جوانان یمنی به هولوکاست مرزی دست بردارند که اقدامی مغایر با قوانین و کنوانسیون های بین المللی است.

در این گزارش همچنین آمده است که مرز جنوبی عربستان با یمن، یکی از خطرناک ترین مناطق جنگی در جنگ یمن است. شمار قربانیان یمنی که در آنجا جان خود را از دست داده اند، نشان دهنده میزان خطرناک بودنش است. شدت جنگ، کثرت کمین ها و ناهمواری و صعب العبوری منطقه، خطرات را افزایش داده است.

طبق این گزارش، اعتراض های زیادی از نیروهای اجیر شده مستقر در مرز جنوبی عربستان به فرماندهان ائتلاف در یمن مخابره شده که خواهان انتقال از این جبهه هستند. آنها گزارش نموده اند که سعودی ها از آنان می خواهند که بعضی مناطق سقوط نموده را به هر قیمتی از نیروهای یمنی (ارتش و کمیته های مردمی) پس بگیرند و همین فشارها سبب کشته شدن خیلی از نیروهای اجیر شده می گردد.

سام، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در ژنو است که توسط جمعی از حقوقدانان، دانشگاهیان و متخصصان مقیم اروپا تأسیس شده و به دنبال نظارت بر حقوق بشر در خاورمیانه و ابلاغ جرایم نقض حقوق بشر به مؤسسات تصمیم گیری و سازمان های بین المللی و تأثیرگذار حقوق بشر است.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 335

به "افشاگری سام درباره ارتش عربستان، سعودیها از غیرنظامیان سوءاستفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری سام درباره ارتش عربستان، سعودیها از غیرنظامیان سوءاستفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید