افغانستان مرگبارترین کشور دنیا برای غیرنظامیان است

به گزارش مجله فضای وب، نمایندگی کمیته دنیای صلیب سرخ در افغانستان خاطرنشان کرد که این کشور مرگبارترین کشور دنیا برای غیرنظامیان است و زنان و بچه ها حدود نیمی از تلفات غیرنظامیان را تشکیل می دهند.

افغانستان مرگبارترین کشور دنیا برای غیرنظامیان است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نمایندگی کمیته دنیای صلیب سرخ در افغانستان در بیانیه ای نوشت: افغانستان مرگبارترین کشور دنیا برای غیرنظامیان است و در عین حال دسترسی به مراقبت های ابتدایی پزشکی محدود شده است زیرا بسیاری از کلینیک ها در مناطق روستایی تعطیل شده اند.

بیانیه می افزاید: این در حالی است که دیگر مراکز درمانی یا بسیار دور هستند و یا دسترسی به این مراکز برای بسیاری از مردم خطرناک و یا پرهزینه است.

رابرت ماردینی مدیر جدید کمیته دنیای صلیب سرخ که برای آنالیز افغانستان به این کشور سفر کرده نیز می گوید که افزایش درگیری ها در ماه های اخیر شرایط غیرنظامیان را وخیم تر کرده است.

ماردینی در سفر به افغانستان ضمن آنالیز شرایط ولایت های این کشور، در شهرستان اندر ولایت غزنی با طالبان نیز ملاقات کرده است.

وی همچنین از طرف های درگیر جنگ در افغانستان خواست تا آسیب پذیری غیرنظامیان را کاهش دهند.

مدیر کمیته دنیای صلیب سرخ اظهارداشت: این ملاقات فرصت خوبی را برایم فراهم ساخت تا در نشست ژنو به حامیان اقتصادی افغانستان درباره ضرورت یاری های اقتصادی پایدار به برنامه های بشردوستانه مان توضیحات دهم.

به گزارش طلوع نیوز، خوان پدرو شرر رئیس نمایندگی کمیته دنیای صلیب سرخ در افغانستان نیز گفت که تشدید درگیری ها ظرفیت این نهاد برای ارائه خدمات به غیرنظامیان را متاثر ساخته و جنگ جاری و استفاده از جنگ افزارها شرایط را سخت کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1299

به "افغانستان مرگبارترین کشور دنیا برای غیرنظامیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان مرگبارترین کشور دنیا برای غیرنظامیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید