ایجاد 150 هزار شغل صنایع دستی و گردشگری در گرو اعتبار، فروش صنایع دستی ایرانی با برندهای خارجی

به گزارش مجله فضای وب، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه اگر اعتبارات لازم اختصاص یابد 150 هزار نفر در صنایع دستی و گردشگری شاغل می شوند، گفت: درگذشته بعضی صنایع دستی ایران با برندهای خارجی در جهان فروش رفته است.

ایجاد 150 هزار شغل صنایع دستی و گردشگری در گرو اعتبار، فروش صنایع دستی ایرانی با برندهای خارجی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات فروش دعوتنامه کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، بهمن نامور مطلق در نشست خبری هجدهمین شورای جهانی صنایع دستی که مهر سال جاری در اصفهان برگزار می گردد، چند شرکت چینی آمادگی خود را برای معرفی و فروش صنایع دستی ایران در جهان را اعلام کردند ولی اولویت ما همکاری با تجار ایرانی است.

وی در شرح بیشتر اهدای اسکار صنایع دستی که چرا این جایزه در سال نخست به هنرمندان صنایع دستی خارجی اهدا نمی گردد، بیان کرد: در قلم زنی کسی را به مانند حسین علاقه مندان وجود ندارد و وی در جهان سرآمد است، بنابراین با اهدای اسکار صنایع دستی هم تجربه آغاز این جایزه نفیس را خواهیم داشت و هم هنرمندان خود را به جهان معرفی خواهیم کرد و چنین جایزه ای در جهانی صنایع دستی وجود نداشته است.

نامور مطلق با اشاره به ضعف کشور در حوزه بسته بندی صنایع دستی که اقدامات زیادی باید انجام گردد، درباره فروش و تجارت صنایع دستی شرح داد: هم اکنون تجار چینی و هندی بازار فعالی در حوزه تجارت جهان دارند و ما درصدد همکاری با آنان هستیم زیرا اطلاع داریم بعضی صنایع دستی ایران با برندهای خارجی در جهان فروخته شده بود زیرا زمان آنقدر صنایع دستی ایرانی در فترت و عزلت قرار گرفته بود که حتی هنرمندان ما نیز می گفتند جرات نمی کردند در داخل بسته بندی محصولات شان روزنامه ایرانی بگذارند تا کسی متوجه نگردد که محصول صنایع دستی ایرانی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور درباره اظهار نظر وزیر رفاه برای اشتغال در حوزه صنایع دستی اعلام کرد: ما از این طرح اطلاعی نداریم ولی طرحی که سازمان میراث فرهنگی دارد یک طرح اشتغال 150 هزاری نفری در حوزه صنایع دستی و گردشگی داریم که اگر اعتبارات آن را به ما اختصاص دهند، برای این تعداد اشتغال اقدام خواهیم کرد. همچنین در این راستا برای ایجاد دهکده هنرهای اسلامی را در قم پیشنهاد دادیم.

سخت ترین رنگ صنایع دستی کدام است؟

همچنین در این نشست خبری دکتر علی حاجی شیزری - مدیرکل توسعه و آموزش معاونت صنایع دستی کشور گفت: آموزش رنگ نیلی یکی از سخت ترین رنگ ها در صنایع دستی است و انتقال تکنیک دندانه کردن و تثبیت آن در این شورای جهانی آموزش داده می گردد.

مدیرکل توسعه و آموزش معاونت صنایع دستی کشور ادامه داد: بنابراین از هند و عمان کارشناسانی این تکنیک ها را آموزش می دهند و از ایران نیز دو کارشناس رنگ نیلی ایرانی را آموزش می دهند.

حاجی شیزری به دیگر برنامه ها و اهداف هجدهمین شورای جهانی صنایع دستی از جمله کارگاه رنگرزی پرداخت و گفت: امیدواریم رشته دانشگاهی برای رنگرزی را در کشور ایجاد کنیم.

وی درباره چالش بسته بندی صنایع دستی با تشریح اقدامات در این زمینه اعلام کرد: در این راستا نخستین مسابقه بزرگ طراحی صنایع دستی در دی ماه برگزار خواهیم کرد که فراخوان آن اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 693

به "ایجاد 150 هزار شغل صنایع دستی و گردشگری در گرو اعتبار، فروش صنایع دستی ایرانی با برندهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 150 هزار شغل صنایع دستی و گردشگری در گرو اعتبار، فروش صنایع دستی ایرانی با برندهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید