بیش از 1700 نفر از کارکنان پزشکی در چین به کوروناویروس آلوده شده اند، مصر نخستین مورد عفونت را گزارش داد

به گزارش مجله فضای وب، سازمان جهانی بهداشت پس از اینکه مقامات چینی گفت 1760 نفر از کارکنان پزشکی در این کشور به ویروس کورونا آلوده شده و شش نفرشان مرده اند، به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از چین در این باره است.

بیش از 1700 نفر از کارکنان پزشکی در چین به کوروناویروس آلوده شده اند، مصر نخستین مورد عفونت را گزارش داد

با چین تور لحظه آخری سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین این نخستین باری است که چین در داده های منتشرشده درباره این همه گیری به طور خاص شمار کارکنان پزشکی آلوده شده با ویروس کورونا را ذکر می نماید.

دکتر تدروس آدهانوم قبرسیوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز آدینه 25 بهمن در این باره گفت: این اطلاعات بسیار حیاتی است، زیر کارکنان پزشکی مانند چسبی هستند که اجزای نظام بهداشتی را متصل به هم نگه می دارند و پاسخ به شیوع را امکانپذیر می نمایند.

او اضافه نمود: ما احتیاج به اطلاعات بیشتری درباره این ارقام داریم، از جمله مدت زمان و شرایطی که در آن این کارکنان پزشکی بیمار شده اند.

قبلا نیویورک تایمز گزارش نموده بود که پزشکان و پرستاران در چین برای محافظت از خودشان در برابر کمبود لباس های محافظ، دستکش و ماسک مجبورند به اقدامات سردستی متوسل شوند. به گفته شاهدان کارکنان پزشکی ماسک های محافظ آسیب دیده شان را با نوار چسب تعمیر نموده بودند و از عینک های محافظ یکبار مصرف هستند و بعد از استفاده باید دور انداخته شوند، چند بار استفاده می نمایند.

قرنطینه کردن مردم در خانه هایشان و منع رفت وآمد عمومی در شهرهای چین برای جلوگیری از انتشار ویروس، باعث شده است که فراوری و توزیع اقلام ضروری تجهیزات محافظت شخصی (PPE) و ماسک و دستکش دچار اشکال گردد، و تجهیزات اهدایی هم همواره به محل های با بیشترین احتیاج به آنها نرسد.

نخستین مورد عفونت در آفریقا گزارش شد

مصر در همین روز به عنوان نخستین کشور آفریقایی نخستین مورد عفونت با ویروس کورونا را گزارش کرد. وزیر بهداشت مصر اظهار داشت فرد مبتلا یک خارجی است که در بیمارستان ایزوله و همه اقدامات لازم برای پیشگیری صورت گرفته است. مصر ملیت فرد مبتلا یا جزئیات دیگری درباره او را اعلام ننموده است.

سازمان جهانی بهداشت قبلا در اوائل این ماه گفته بود که به خصوص درباره کشورهای با نظام های بهداشتی ضعیف تر نگران است که ممکن است فاقد تسهیلات لازم برای شناسایی موارد عفونت باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 698

به "بیش از 1700 نفر از کارکنان پزشکی در چین به کوروناویروس آلوده شده اند، مصر نخستین مورد عفونت را گزارش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 1700 نفر از کارکنان پزشکی در چین به کوروناویروس آلوده شده اند، مصر نخستین مورد عفونت را گزارش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید