تسلط ارتش سوریه بر بخش اعظم شهر راهبردی خان شیخون

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران، یک منبع نظامی سوری به اسپوتنیک گفت: ارتش سوریه بر بخش اعظم شهر خان شیخون در حومه جنوبی ادلب به ویژه بر بخش های شمالی آن مسلط شده است و در حال حاضر در حال پاکسازی و مین زدایی و جمع آوری بمبها از آن است. فقط بخش های جنوبی شهر به سمت مورک باقیمانده است.

تسلط ارتش سوریه بر بخش اعظم شهر راهبردی خان شیخون

این منبع اعلام کرد: صبح امروز ارتش سوریه بر بخش اعظم شهر خان شیخون مسلط شده است.

به گفته این منبع نظامی سوری؛ با تسلط بر خان شیخون؛ کفرزیتا، اللطامنه، مورک و لطمین در حومه شمالی حماه از حیث نظامی ساقط شده محسوب می شوند.

لازم به ذکر است که روز گذشته نیروهای ارتش سوریه پس از 6 سال از تسلط گروه تروریستی جبهه النصره بر شهر راهبردی خان شیخون وارد محله های این شهر شدند.

بر اساس این گزارش؛ ارتش سوریه برای اولین بار از مارس 2014 که جبهه النصره بر این شهر چنگ انداخته بود، وارد محله های خان شیخون در جنوب استان ادلب شدند.

همزمان خبرنگار النشره هم گزارش داده بود: ارتش سوریه آغاز به پاکسازی شهر خان شیخون پس از فرار تروریستها از آن نموده است.

شهر خان شیخون از اهمیت راهبردی فراوانی برخوردار است زیرا بر جاده های حیاتی مشرف است و نقطه تلاقی میان حومه شرقی، غربی و شمالی ادلب است و سیطره بر آن اولین گام برای بازگشایی جاده حیاتی میان حلب پایتخت مالی سوریه و دمشق پایتخت سیاسی آن است.

از بُعد نظامی هم سیطره ارتش سوریه بر خان شیخون راه را در برابر نیروهای ارتش سوریه برای پیروزی های بیشتر هموار می نماید تا به سوی کفر سجنه و معره النعمان در شمال پیش بروند. تسلط ارتش سوریه بر خان شیخون به مثابه محاصره مساحت قابل توجهی در حومه شمالی حماه و آنچه مثلث مرگ نامیده می گردد، است.

با محاصره گروههای تروریستی در حومه شمالی حماه، راهی در برابر آنها جز مرگ یا فرار از منطقه با یاری ترکیه به سوی ادلب باقی نمی ماند. این مفهومش آزادسازی همه حومه شمالی حماه است و شهرهای محرده و سقیلبیه نفس خواهند کشید و دیگر حملات راکتی که روزانه به آنها می گردد، تمام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 275

به "تسلط ارتش سوریه بر بخش اعظم شهر راهبردی خان شیخون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلط ارتش سوریه بر بخش اعظم شهر راهبردی خان شیخون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید