توافقنامه های چین و پاکستان برای هند نگران کننده است

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران: کارشناس دفاعی هند با اشاره به توافقنامه های امضا شده بین چین و پاکستان گفت که این توافقنامه ها برای دو کشور اهمیت استراتژیک دارد و هند نیز نگران است.

توافقنامه های چین و پاکستان برای هند نگران کننده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اردو پواینت، راج کادیان کارشناس دفاعی و سپهبد بازنشته ارتش هند گفت که توافقنامه های چین و پاکستان باعث نگرانی دهلی نو شده است.

به گفته کارشناس دفاعی هند، توافقنامه های چین و پاکستان نه تنها اهمیت استراتژیک پکن را در منطقه دو برابر خواهد نمود بلکه بهترین پروژه مالی نیز برای این کشور خواهد شد.

وی گفت: چین و هند دو قدرت بزرگ منطقه هستند و پکن می خواهد تا در همه کشورهای همسایه نفوذ کند به همین دلیل همکاری با پاکستان را در اولویت قرار داده است.

سپهبد بازنشسته هندی اذعان کرد: پکن علاوه بر پاکستان، بدنبال گسترش نفوذ در بنگلادش، نپال و سریلانکا نیز هست که دولت هند را نگران نموده است.

کادیان گفت: توافقنامه های چین و پاکستان به این دلیل اهمیت دارد که اسلام آباد با همکاری پکن، ساخت و ساز بزرگراه قراقرم در منطقه کشمیرآزاد تحت نظارت این کشور را شروع نموده تا کشورهای همسایه بجای راستا دریایی هند، بندر گوادر واقع در ایالت بلوچستان پاکستان را مورد استفاده قرار دهند.

شی جین پنگ رئیس جمهور چین در این ملاقات علاوه بر امضای 32 توافقنامه راهرو مالی چین و پاکستان، 51 توافقنامه مختلف را با پاکستان به امضا رساند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 584

به "توافقنامه های چین و پاکستان برای هند نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقنامه های چین و پاکستان برای هند نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید