توضیحات رئیس کمیته داوران در خصوص اعتراض ایران به اتحادیه جهانی کشتی

به گزارش مجله فضای وب، ناصر فروتن در مورد اعتراض فدراسیون کشتی ایران به داوری مبارزه یونس امامی و حریف قزاقستانی توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات رئیس کمیته داوران در خصوص اعتراض ایران به اتحادیه جهانی کشتی

ناصر فروتن در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص مبارزه نیمه نهایی یونس امامی با حریف قزاقستانی که با اشتباه داوران، نماینده 70 کیلوگرم کشتی آزاد ایران روانه دیدار رده بندی شد، گفت: قطعا در این مبارزه عمدی در کار نبود چراکه این مسابقات جهانی همانطور که برای کشتی گیران گزینشی المپیک محسوب می شد، درمورد داوران هم همین شرایط وجود داشت و هر اشتباهی می توانست منجر به از دست دادن المپیک گردد. داوران شرکت کننده در مسابقات نورسلطان به شدت زیر نظر کمیته داوران اتحادیه جهانی بودند و این از مراحل گزینش آنها محسوب می شد. ولی به هرحال وقتی پای انسان وسط باشد ممکن است اشتباه هم وجود داشته باشد، خطای انسانی همواره احتمال دارد.

وی ادامه داد: فدراسیون کشتی ایران هم برای دفاع از حق کشتی گیرش، نامه ای به اتحادیه جهانی نوشت و از آنها خواست داوری مسابقه یونس امامی و کشتی گیر قزاق دوباره آنالیز گردد. در این مبارزه دو اتفاق رخ داد که محل شک و تردید بود. یکی فن 4 امتیازی یونس امامی که درابتدای کشتی زد و داور فقط دو امتیاز به او داد و دیگری هم فن سرانجام کشتی که یک امتیاز به حساب کشتی گیر ما نوشته شد. این طور که با داوران مان صحبت کردیم، اشتباه اصلی در همان فن ابتدای کشتی اجرا شده و در خصوص فن آخر که بیشتر مورد اعتراض بود، امتیاز درست لحاظ شده است.

فروتن اظهار داشت: هر روز کلینیک داوران برگزار می گردد تا مواردی که احتیاج به آنالیز بیشتر دارد و اتفاقات داوری مورد آنالیز قرار گیرد. در این کلینیک در خصوص مبارزه یونس امامی به این نتیجه رسیدند که اجرای فن او در سرانجام کشتی، به این دلیل که بخش زیادی از بالاتنه کشتی گیر در هنگام بارانداز از تشک خارج شده، همان یک امتیاز درست بوده است اما در ابتدای کشتی با توجه به اینکه هر و پای حریف بلند شده و از حالت پارتر خارج شده است، باید به مجری فن 4 امتیاز داده می شد که داوران دو امتیاز به او دادند.

به گزارش خبرنگاران، این درحالی است که یونس امامی تنها با اختلاف یک امتیاز کشتی را واگذار کرد و اگر دو امتیاز درست محاسبه می شد، او برنده این مبارزه بوده و راهی فینال وزن 70 کیلوگرم می شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 400

به "توضیحات رئیس کمیته داوران در خصوص اعتراض ایران به اتحادیه جهانی کشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات رئیس کمیته داوران در خصوص اعتراض ایران به اتحادیه جهانی کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید