جشنواره ملی شمس به عنوان یکی از 7 رویداد منتخب ملی به تصویب رسید

به گزارش مجله فضای وب، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره ملی شمس به عنوان یکی از 7 رویداد ملی در هفته آخر مرداد ماه امسال اطلاع داد.

جشنواره ملی شمس به عنوان یکی از 7 رویداد منتخب ملی به تصویب رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری با اعلام این خبر گفت: دومین جشنواره ملی شمس و مولانا و پنجمین همایش بین المللی شمس و مولانا (آئین ها ، آواها و نمادها) از 23 لغایت 28 مرداد ماه در شهرستان خوی برگزار می گردد.

جباری توضیح داد: جشنواره ملی شمس به عنوان یکی از 7 رویداد منتخب ملی از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور به تصویب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت رویداد جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی اظهار کرد: همراهی و همدلی مستمر مسئولان، هنرمندان و فرهیختگان و علاقه مندان و هم چنین اضافه کردن جشنواره ملی آئین ها و آواها و نماها در آرامگاه شمس تبریزی بدون شک شهرستان خوی را در سطح ملی و بین المللی زبان زد عام و خاص می نماید.

جباری با اشاره به نقش رسانه ها در پوشش چنین رویدادهایی اظهار کرد: یکی از مهم ترین ابرازهایی که می تواند در بازده یک همایش نقش عمده داشته باشد، رسانه ها هستند و این رسانه ها هستند که می توانند خروجی چنین رویدادهای بزرگ را به اطلاع عموم برسانند و رضایتمندی عمومی را جلب نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه این رویداد بزرگ فرهنگی و ملی با مشارکت صنوف، بخشهای گردشگری استان و سایر دستگاه های متولی برگزار می گردد اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی آداب ورسوم، پاسداشت مفاخر عرفانی و فرهنگی ایران زمین (شمس تبریزی و مولوی(- فراوری آثار فاخر هنری و علمی در حوزه شمس و مولانا و موضوع معرفت، اخلاق، ادب و عرفان اسلامی- ارج نهادن و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی با تکیه بر آموزه های اخلاقی، دینی و عرفانی برگرفته از کلام شمس و مولانا - رصد و آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های نهفته در حوزه شمس و مولانا است.

او اضافه کرد: شمس تبریزی از مشاهیر برجسته عرفان است، بارگاه شمس تبریزی عارف نامی کشور و جهان در طول ایام سال خیل عاشقان عرفان اسلامی و ایرانی و حتی گردشگران خارجی بی شماری را به زیارت مزارش در شهرستان خوی می کشاند.

مناره شمس تبریزی در شمال شرقی شهر خوی در محله امامزاده واقع شده است. این محوطه که منسوب به مدفن شمس تبریزی است کاخ زمستانی شاه اسماعیل صفوی نیز بوده و تزئینات مناره که با شاخ قوچهای کوهی انجام گرفته، حاصل یک روز شکار این پادشاه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 281

به "جشنواره ملی شمس به عنوان یکی از 7 رویداد منتخب ملی به تصویب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی شمس به عنوان یکی از 7 رویداد منتخب ملی به تصویب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید