خبرنگاران ارزش صادرات سالانه گیاهان دارویی به 500 میلیون دلار رسید

به گزارش مجله فضای وب، تهران- خبرنگاران- دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: ارزش صادرات سالانه گیاهان دارویی به حدود 500 میلیون دلار رسید.

خبرنگاران ارزش صادرات سالانه گیاهان دارویی به 500 میلیون دلار رسید

دکتر محمدحسن عصاره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران گفت: از مجموع صادرات این حوزه، حدود 350 میلیون دلار مربوط به زعفران و حدود 150 میلیون دلار مربوط به بقیه گیاهان دارویی است.

وی تاکید نمود: هرچند با آرمان های خود در حوزه صادرات گیاهان دارویی فاصله داریم اما در سال های اخیر پیشرفت های خوبی در این زمینه به دست آوردیم که با برنامه ریزی مناسب این فرایند شتاب خواهد گرفت.

عصاره یکی از دلایل صادرات گیاهان دارویی را فرآوری محصولات بیان کرد و گفت: فراوری فرآورده از گیاهان دارویی، یک ارزش افزوده محسوب می گردد. به عنوان مثال به جای صادرات خام زعفران بعضی از شرکت ها محصولاتی همچون افشره، پودر و قرص جوشان فراوری صادر می نمایند که مورد استقبال قرار گرفته است.

داروخانه های فرآورده های طبیعی راه اندازی گردد

وی بر لزوم راه اندازی داروخانه های فرآورده های طبیعی در کشور تاکید نمود و گفت: در کنار داروخانه های شیمیایی، می توان این داروخانه را ایجاد کرد. در بعضی از کشورها داروخانه های فرآوردهای طبیعی، داروهایی برپایه مواد معدنی، مواد حیوانی و مواد گیاهی عرضه می نمایند.

عصاره ادامه داد: آنالیز های کارشناسی در این زمینه اجرا شده و مسئولان وزارت بهداشت دستورالعملی در این زمینه تدوین کردند که متاسفانه تا به امروز اجرایی نشده است.

وی، کنترل بهتر بر عرضه گیاهان دارویی و فرآورده های آن، ایجاد اطمینان در سالم بودن محصولات قابل از ارایه به مردم و عرضه آسان و مناسب را از جمله مزیت های این کار اعلام و اظهار امیدواری کرد که این کار هرچه سریع تر در کشور اجرایی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1144

به "خبرنگاران ارزش صادرات سالانه گیاهان دارویی به 500 میلیون دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارزش صادرات سالانه گیاهان دارویی به 500 میلیون دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید