خبرنگاران حکم اعدام برای هفت نفر در عربستان صادر شد

به گزارش مجله فضای وب، تهران-خبرنگاران- دادگاه کیفری عربستان سعودی روز چهارشنبه در حکم بدوی، هفت نفر را به جرم حمله به حسینیه ای در مراسم عزاداری شیعیان در سال 2014 به اعدام محکوم کرد.

خبرنگاران حکم اعدام برای هفت نفر در عربستان صادر شد

به گزارش خبرنگاران از تارنمای روزنامه عکاظ عربستان، همچنین سه تن از متهمان به 25 سال زندان محکوم شدند.

جلسه دادگاه دو متهم به خاطر عدم حضور به تعویق افتاد.

این افراد به خاطر حمله به یک حسینیه در عاشورای سال 2014 در روستای الدالوه در استان احسا در منطقه الشرقیه عربستان که ساکنان آن را شیعیان تشکیل می دهند، محکوم می شوند.

شبکه دولتی الاخباریه عربستان نیز در این باره گزارش داد که دادگاه کیفری این کشور احکام بدوی علیه متهمان در عملیات تروریستی در الدالوه را صادر کرده که در جریان آن هفت نفر به اعدام ، سه تن هریک به تحمل 25 سال زندان محکوم شدند و محاکمه دو نفر دیگر نیز به تاریخ دیگری موکول شده است.

در حمله به این مراسم هفت تن کشته و چند تن دیگر زخمی شدند، این حمله توسط چند نفر نقابدار صورت گرفت و مقام های عربستانی مدعی هستند که عاملان این حمله زندانیان سابق عضو داعش بوده اند.

عکاظ به نام متهمان هیچ اشاره ای نکرده است،

براساس این گزارش، این احکام قابل فرجام خواهی است و محکومان می توانند به این احکام اعتراض کنند.

ماه می سال 2015 میلادی نیز یک عامل انتحاری وابسته به گروهک تروریستی داعش در یک روز جمعه به مسجد شیعیان در دهستان القدیح در استان القطیف در شرق عربستان حمله برد که در جریان آن 21 نفر کشته شدند.

در همین رابطه، یک فرد مسلح 17 اکتبر 2015 نیز حسینیه شیعیان در شرق عربستان را به گلوله بست که در جریان آن پنج تن کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند، حمله ای که شاخه داعش در بحرین آن را برعهده گرفته بود.

شیعیان که مدت هاست از انواع تبعیض در عربستان رنج می برند و در حاشیه قرار گرفته اند، 10 تا 15 درصد از جمعیت 33 میلیونی عربستان را تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1187

به "خبرنگاران حکم اعدام برای هفت نفر در عربستان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حکم اعدام برای هفت نفر در عربستان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید