خبرنگاران فرماندار آستارا: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان ممنوع است

به گزارش مجله فضای وب، آستارا - خبرنگاران - فرماندار بندر آستارا گفت: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان، برای تضمین سلامت آب شرب شهروندان ممنوع است و عوامل هنگ مرزی و شرکت آب و فاضلاب از ورود افراد به آن محدوده جلوگیری نمایند.

خبرنگاران فرماندار آستارا: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان ممنوع است

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

حسن رستم زاد روز شنبه در بازدید از رودخانه و تصفیه خانه آب بهارستان آستارا اظهار کرد: همکاری شهروندان و جهانگردان برای جلوگیری از آلودگی آب شرب لازم است و هنگ مرزی و شرکت آب و فاضلاب شهری با انسداد مسیرهای بالادست رودخانه و پایش مستمر تصفیه خانه، کارهای خوبی برای سلامت آب انجام داده اند.

وی اعلام کرد: شبکه آب این شهرستان مربوط به سه دهه پیش است و در فصول گرم سال برای تأمین آب شرب و کشاورزی آستارا با مسائلی روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: امکانات آبرسانی جوابگوی نیازها نیست و با توجه به افزایش جمعیت و ورود سالانه پنج میلیون جهانگرد داخلی و خارجی به آستارا، باید برای تأمین آب شهرستان برنامه مدون تدوین گردد.

فرماندار آستارا یادآور شد: در آخرین سفر رئیس جمهوری به استان گیلان، 200 میلیارد ریال برای تقویت شبکه آب و افزایش ظرفیت تصفیه خانه آستارا اختصاص یافت و در برنامه ریزی بلند مدت با احداث سد لاستیکی بر روی رودخانه ملا هادی و انتقال آب از رودخانه چلوند، مسائل آب رفع خواهد شد.

رستم زاد گفت: طرح های آبرسانی آستارا در وزارت نیرو پیگیری می گردد و مسئولان شرکت های آب منطقه ای گیلان و آب و فاضلاب شهری و روستایی آستارا، تکمیل طرح ها را در قالب کارگروه های تخصصی پیگیری نمایند.

شهرستان مرزی و جهانگردپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن دارای 23 هزار مشترک آب است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1010

به "خبرنگاران فرماندار آستارا: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار آستارا: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید