خبرنگاران شرایط پنج شهر کرمانشاه در شرایط ناسالم نهاده شد

به گزارش مجله فضای وب، قصرشیرین- خبرنگاران- معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهر کرمانشاه، پاوه و سه شهرستان غربی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب اکنون برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

خبرنگاران شرایط پنج شهر کرمانشاه در شرایط ناسالم نهاده شد

آذر ولی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اضافه کرد: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده ها از ایستگاه سنجش کیفی هوای این شهرستان ها در 24 ساعت گذشته نشان می دهد که شرایط هوا برای گروه های حساس ناسالم است.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته شاخص کیفی هوای قصرشیرین از 9 صبح روز گذشته تا 9 صبح امروز آدینه 120میکروگرم بر مترمکعب، کرمانشاه 154، کنگاور 145 و پاوه 114 میکروگرم مترمکعب به ثبت رسیده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: این شرایط برای بیماران قلبی، ریوی، بچه ها و مادران باردار مناسب نیست و باید از منزل خارج نشوند.

ولی زاده گفت: هم اکنون شرایط هوا و شاخص هوا در شهرستان های غربی کرمانشاه یک مقدار بهتر شده اما در کنگاور و کرمانشاه ریزگردها بیشتر شده است.

او گفت: این توده گرد و غبار از کشور عراق وارد شده که پس از عبور از شهرستان های گیلانغرب، قصر شیرین و سرپل ذهاب اکنون آسمان کرمانشاه و شهرستان های شرقی استان را آلوده نموده است.

شاخص استاندارد هوای سالم بین 50 تا 100 است.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این شرایط به ویژه مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را کلافه نموده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل نموده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، به شدت به جنگل های زاگرس هم آسیب زده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1524

به "خبرنگاران شرایط پنج شهر کرمانشاه در شرایط ناسالم نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط پنج شهر کرمانشاه در شرایط ناسالم نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید