خبرنگاران پنج مرکز نمونه برداری سرپایی ویروس کرونا در استان اردبیل راه اندازی شد

به گزارش مجله فضای وب، اردبیل - خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه اندازی پنج مرکز نمونه برداری سرپایی ویروس کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت 16 ساعته استان اطلاع داد.

خبرنگاران پنج مرکز نمونه برداری سرپایی ویروس کرونا در استان اردبیل راه اندازی شد

دکتر بابک نخستین روز سه شنبه گفت: 2 مرکز از این تعداد در شهرستان اردبیل ، یک مرکز در مشگین شهر ، یک مرکز در پارس آباد و یک مرکز در گرمی مغان جهت اجرایی کردن 7 گام اجرایی مرکز بهداشت استان برای مهار اپیدمی و کنترل بیماری کرونا راه اندازی شده است.

وی گفت: در این مراکز نمونه برداری از موارد سرپایی گروه هدف برنامه جهت تقویت و تشدید مراقبت و بیماریابی در افراد در تماس با بیماران مثبت قطعی شناسایی شده، انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی مراکز نمونه برداری که با استقرار پزشک، پرستار، کارشناس آزمایشگاه و مراقب سلامت اجرا شده ،نمونه برداری از موارد ارجاع داده شده افراد در تماس نزدیک با بیماران مثبت قطعی بیماری توسط مراقبان سلامت می باشد.

دکتر نخستین گفت: انتظار می رود پرسنل بهداشتی در شهرستان ها همانطوری که آموزش های لازم را دریافت کردند طبق دستورالعمل ارسالی با نهایت دقت موارد در تماس با بیمار مثبت قطعی را با پیگیری مستمر شناسایی و به این مراکز ارجاع دهند.

وی اضافه کرد: نمونه برداری از افراد در تماس با فرد مبتلا که علایم مشکوک دارند، طبق مقررات خاص انجام خواهد شد.

تا به امروز 91 هزار و 472 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و جان باختگان کرونا در کشور هم به 5806 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 956

به "خبرنگاران پنج مرکز نمونه برداری سرپایی ویروس کرونا در استان اردبیل راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج مرکز نمونه برداری سرپایی ویروس کرونا در استان اردبیل راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید