خبرنگاران پکن اظهارات وزیر خارجه آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرد

به گزارش مجله فضای وب، پکن-خبرنگاران- سخنگوی بخش وزارت خارجه چین در هنگ کنگ اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره این منطقه را تحریک آمیز توصیف کرد.

خبرنگاران پکن اظهارات وزیر خارجه آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرد

به گزارش خبرنگاران وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران در واشنگتن از سیاست های چین در هنگ کنگ و تایوان انتقاد و چین را متهم نموده بود که خودمختاری عالی این منطقه را نقض می نماید.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین روز آدینه از قول یک سخنگوی بخش وزارت خارجه چین در هنگ کنگ آورده است که دیپلمات ارشد آمریکا با چنین گفته هایی در واقع شرایط را به شکلی نگران کننده تهدید آمیز می نماید.

او اظهارات پمپئو را بی اساس و ناشی از فشارهای غیرمنطقی سیاستمداران آمریکایی دانست و آن را محکوم کرد.

این مقام چینی برخوردهای مداخله جویانه شماری از سیاستمداران آمریکایی در این منطقه را نیز تقبیح کرد و گفت: ظاهرا آنها از بازگشت شرایط عادی به هنگ کنگ خشنود نیستند و قلب های شیطانی آنها آرام نمی گیرد.

آمریکا سال 2019 میلادی پیمان دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ را تصویب کرد و بر اساس آن تا انتها ماه جاری باید ارزیابی های نهایی را درباره شرایط خودمختاری و حقوق بشر هنگ کنگ انجام دهد.

در این پیمان، آمریکا خود را ملزم نموده است مقام های مسئول چین را که به نظر این کشور حقوق بشر را در هنگ کنگ نقض نموده اند تحریم کند.

وزیر خارجه آمریکا در اظهارات خود از دستگیری بعضی از مخالفان در هنگ کنگ بشدت انتقاد نموده و آن را بنوعی نقض خودمختاری عالی در این منطقه دانسته است این مخالفان بزودی دادگاهی خواهند شد.

سخنگوی بخش وزارت خارجه چین در هنگ کنگ اما اظهارات وی را برای هراس افکنی در میان مردم هنگ کنگ بی نتیجه و بی تاثیر دانست و گفت که آنها با مردم چین یکدل و همراه هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1017

به "خبرنگاران پکن اظهارات وزیر خارجه آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پکن اظهارات وزیر خارجه آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید