خبرنگاران کارشناس کانادایی به تیم تحقیقاتی آنالیز حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اضافه شد

به گزارش مجله فضای وب، تهران- خبرنگاران- وزیر امور خارجه کانادا روز آدینه گفت که پلیس ملی کانادا در تحقیقات آنالیز علل سقوط پرواز 752 به مقامات اوکراین یاری می نماید.

خبرنگاران کارشناس کانادایی به تیم تحقیقاتی آنالیز حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اضافه شد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش گلوبال نیوز، فرانسوا فیلیپ شامپین با سخنرانی در شهر لویو در اوکراین گفت: پلیس ملی کانادا یک افسر نظامی برای یاری به قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی اعزام نموده است.

شامپین همچنین گفت که وی به رییس جمهوری و وزیر امور خارجه اوکراین برای جبران غرامت خانواده های کانادایی کشته شده در هواپیمای اوکراینی فشار می آورد.

به گزارش رسانه های کانادایی انتظار می رود شامپین با رئیس شرکت هواپیمایی اوکراین ملاقات کند، که طبق قوانین بین المللی موظف به پرداخت غرامت است، اما وزیر امور خارجه کانادا گفت که برنامه های فشرده سفر وی این ملاقات را سخت نموده است.

آندری شِوچِنکو سفیر اوکراین در اتاوا پیش از سفر وزیر امور خارجه کانادا به اوکراین اظهار داشت که کی یف آماده است به خانوادههای جان باختگان پرواز 752 یاری کند تا از شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین غرامت دریافت نمایند.

شِوچِنکو در گفت وگویی اظهار داشت، دولت متبوعش مانعی در زمینه عمل به تعهدهای بین المللی هواپیمایی اوکراینی و پرداخت غرامت به خانواده قربانیان نمی بیند.

سفیر اوکراین در کانادا همچنین اطلاع داد که هواپیمایی اوکراینی در پی دریافت غرامت کارکنان جان باخته خود از ایران است.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین با شماره پرواز 752 با 167 مسافر و 9 خدمه پرواز، ساعت 6 و 12 دقیقه صبح چهارشنبه 18 دی ماه از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی یف پرواز کرد، 6 دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 824

به "خبرنگاران کارشناس کانادایی به تیم تحقیقاتی آنالیز حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارشناس کانادایی به تیم تحقیقاتی آنالیز حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید