خبرنگاران کیفیت هوای زنجان سالم است

به گزارش مجله فضای وب، زنجان - خبرنگاران - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در زمان حاضر با وجود افزایش غلظت آلاینده ها، کیفیت هوای این استان در شرایط سالم است.

خبرنگاران کیفیت هوای زنجان سالم است

علی اسدی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، افزود: ساعت 8 صبح امروز نسبت به ساعت ماقبل آن (7 صبح) غلظت ذرات آلاینده افزایش نشان می دهد اما هم اکنون شاخص کیفیت هوا 90 است.

وی با بیان اینکه میزان غلظت ذرات معلق در هوا از سوی این معاونت به دقت رصد و پایش می شود، گفت: در صورت افزایش غلظت ذرات معلق در هوای زنجان، نسبت به اطلاع رسانی اقدام و توصیه ها و هشدارهای لازم به منظور حفظ سلامت مردم ارایه خواهد شد.

اسدی، شرح داد: با توجه به بارندگی در پیش روی، به حتم میزان غلظت ذرات معلق در هوا نیز کاهش یافته و هوای پاک و سالمتری را شاهد خواهیم بود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شاخص اگر بین 50 تا 100 باشد در این صورت کیفیت هوا برای گروه های حساس نیز سالم خواهد بود اما اگر به 100 تا 150 برسد در این صورت برای گروه های حساس اعم از بچه ها و افراد دارای بیماری های قلبی و ریوی، ناسالم می شود.

اسدی با تاکید بر اینکه اگر غلظت ذرات PM2.5 به رقم 35 به بالا برسد در این صورت شرایط برای گروه های حساس ناسالم می شود، افزود: اگر شاخص کیفیت هوا ناسالم باشد در این صورت افراد حساس باید از قرار دریافت در معرض هوای آزاد و محیط های باز خودداری و افراد عادی نیز از فعالیت طولانی و سنگین خارج از منزل پرهیز کنند.

وی گفت: شاخص هوا از صفر تا 50 خوب، 50 تا 100 سالم، 100 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 150 تا 200 ناسالم برای تمام افراد، 200 تا 300 خیلی ناسالم و 300 به بالا در حد خطرناک است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان، روز گذشته از ورود توده گرد و غبار به این استان خبر داد و گفت: با ورود این توده شکل گرفته از کشور عراق به ایران، کیفیت هوای زنجان نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 957

به "خبرنگاران کیفیت هوای زنجان سالم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کیفیت هوای زنجان سالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید