خبرنگاران 22 روستای ایلام به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند

به گزارش مجله فضای وب، ایلام - خبرنگاران - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: 22 روستای این استان با بیش از هزار و 800 خانوار در 2 ماه گذشته به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

خبرنگاران 22 روستای ایلام به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند

عباس بیرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این تعداد روستا در شهرستان های ایلام، ایوان، چوار، ملکشاهی، هلیلان، دهلران و آبدانان با جذب اعتبار ملی از محل منابع توسعه روستایی و سایر مجموعه های تابعه وزارت ارتباطات به شبکه های پهن باند نسل سوم و چهارم همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی اضافه کرد: با نصب پنج سایت در سطح روستاهای چهل زری، باباگیر شورابه و ویله در ایوان، روستاهای حاجی بختیار بانسرو، بهارستان و شهرک شهید رجایی در چوار، روستاهای گنبد پیرمحمد، گل گل علیا و سفلی، چاویز ،چشمه داوی، شان کبود و سیرانه در ملکشاهی و روستاهای حیدرآباد میدان و زردآلوآباد در بخش سیوان ایلام به اینترنت پهن باند و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: همچنین با همکاری اپراتور همراه اول و شرکت مخابرات استان در خلال تغییر تکنولوژی و تجهیزات شبکه همراه استان، روستای سراب ایوان، صیدنظری علیا و شهرک ولیعصر شهرستان بدره به اینترنت پرسرعت پهن باند متصل شدند.

بیرامی ادامه داد: با جذب اعتبار توسعه روستایی وزارت ارتباطات از ابتدای سال 99 تا به امروز روستاهای میان تنگ ،باولگ، بلوطستان ملکشاهی، بان امرود، چغا کبود، پلک لک چوار، بانقلا، چال خشک علیا، پنامین علیا و سفلی، چاله چاله، چال خشک،میدرعلیا و سفلی هلیلان، چم پوش ،چم چرود و کللک بری چرداول، بیات در شهرستان دهلران و گنداب شهرستان آبدانان و ده ها کیلومتر از جاده های استان تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته اند.

وی توسعه زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ایلام را متوازن و همه جانبه در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی این استان امسال با اجرا و تکمیل طرح های توسعه در حال اجرا به 100 درصد کل مناطق روستایی استان(روستاهای بالای 20 خانوار) افزایش می یابد.

جمعیت استان 585 هزار نفری ایلام در 12 شهرستان ساکن هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1390

به "خبرنگاران 22 روستای ایلام به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 22 روستای ایلام به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید