خبرنگاران 441 نفر برای انتخابات شورای شهرهای استان کرمانشاه ثبت نام کردند

به گزارش مجله فضای وب، کرمانشاه- خبرنگاران- دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه، آمار ثبت نام شدگان تایید شده انتخابات شورای شهرهای استان تا انتها روز یکشنبه 24 اسفندماه را 441 نفر اعلام نمود و گفت: فضای ثبت نام ها نشان از افزایش مشارکت دارد.

خبرنگاران 441 نفر برای انتخابات شورای شهرهای استان کرمانشاه ثبت نام کردند

جلیل بالایی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: تعداد 39 نفر از ثبت نام شدگان تایید شده زن و 402 نفر مرد هستند.

وی بیشترین فراوانی در مدرک تحصیلی ثبت نام شدگان را با 269 نفر مربوط به مدرک تحصیلی لیسانس بیان نمود و گفت: 113 نفر فوق لیسانس، چهار نفر دکتری، 34 نفر فوق دیپلم و 14 نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه، میزان ایثارگری ثبت نام شدگان را 16 درصد و سهم افرادی که سابقه عضویت در شورا را داشتند، 17 درصد بیان نمود و گفت: بالاترین تعداد ثبت نام شدگان تایید شده مربوط به شورای شهر کرمانشاه با 131 داوطلب و کمترین شهر صحنه با 9 نفر بوده است.

بالایی، رشد سه شاخص جوانگرایی، استقبال تحصیل کردگان و زنان را نسبت به دوره های قبل مشهود دانست و گفت: خوشبختانه در این دوره بیش از 88 درصد داوطلبین لیسانس و بالاتر هستند، 84 درصد داوطلبان زیر 50 سال و حضور زنان از 2 درصد رشد برخوردار است.

وی توضیح داد: در صورت ادامه فرایند مذکور فضای انتخابات به سمت رقابت و نشاط بیشتر در حرکت خواهد بود.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه همچنین گفت: با قطعی شدن ثبت نام 441 نفر در روز پنجم، عملا فضای رقابت در 35 شهر استان فراهم و فضا برای یک رقابت جدی و موثر در افزایش مشارکت مردم امید بخش است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا است.

انتخابات شورای شهر 28 خرداد سال 1400 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1553

به "خبرنگاران 441 نفر برای انتخابات شورای شهرهای استان کرمانشاه ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 441 نفر برای انتخابات شورای شهرهای استان کرمانشاه ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید