خبرنگاران 55 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های گیلان بستری شدند

به گزارش مجله فضای وب، رشت - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در اولین روز از سال نو 55 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های استان بستری شدند.

خبرنگاران 55 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های گیلان بستری شدند

دکتر آبتین حیدرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود : هم اکنون 285 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده و 60 بیمار بدحال دربخش مراقبت های ویژه هستند.

وی با بیان اینکه بهترین رفتار برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا عدم سفرها است، خاطر نشان کرد: متاسفانه اکنون که سفرها اجرا شده و مسافران زیادی نیز به گیلان وارد شده اند در این شرایط رعایت پروتکل ها اهمیت قابل توجهی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر اینکه در فضاهای بسته حتما باید از ماسک استفاده گردد، افزود: در فضای باز اگر فاصله 1.5 تا 1.8متر رعایت گردد امکان انتقال ویروس کرونا بسیار پایین می آید.

وی گفت: در فضاها بسته با وجود یک فرد آلوده و بدون علامت، ویروس کرونا پر خواهد شد به طوری که بعد از دو ساعت حتی با ماسک امکان انتقال وجود دارد اما بدون ماسک احتمال بیماری 100 درصد خواهد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی می گویند که تست داده ایم و منفی شده و مسافرت نموده ایم، باید بدانند که تست ها خطای منفی کاذب دارند، بنابراین خیلی به این تست ها اعتماد ننمایند و با دقت پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از مردم خواست تا در صورت مشاهده کوچکترین علائم سرماخوردگی شامل سرفه و گلوددرد حتما به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند و به بیمارستان ها مراجعه ننمایند.

تا به امروز یک میلیون و 801 هزار و 65 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 61 هزار و 797 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1547

به "خبرنگاران 55 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های گیلان بستری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 55 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های گیلان بستری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید