داعش مسئولیت حمله مرگبار در نیجر را بر عهده گرفت

به گزارش مجله فضای وب، گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه ای مدعی شد حمله مرگبار اخیر به یک پایگاه نظامی در نیجر، توسط نیروهای این گروه انجام گرفته است.

داعش مسئولیت حمله مرگبار در نیجر را بر عهده گرفت

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه تروریستی داعش روز پنج شنبه مسئولیت حمله اخیر به یک پایگاه نظامی در نیجر که به مرگ ده ها نظامی منجر شده را بر عهده گرفت.

به نوشته پایگاه خبری سایت که فعالیت گروه های شبه نظامی و تروریستی را پیگیری می کند، داعش امروز با صدور بیانیه ای مدعی شده است که سربازان خلافت این عملیات را انجام داده اند.

در جریان این حمله که روز دوشنبه رخ داده، چند فرد مسلح با بیش از 10 خودرو وارد پایگاه نظامی اگاندو در منطقه تاهوا در غرب این کشور شده اند و سربازان حاضر در این پایگاه را به رگبار بسته اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت دفاع نیجر، در این حمله که بیش از 2 ساعت طول کشیده، دستکم 70 نفر کشته و شمار زیادی زخمی شده اند.

در ماه های گذشته شمال تاهوا و منطقه تیلابیری در مجاورت آن به دلیل نزدیکی به مالی و حملات مکرر افراد مسلح، به منطقه ای ناآرام تبدیل شده است. فعالیت گروه های مسلح موجب شده تا دولت نیجر از سال 2017 به بعد در این کشور شرایط فوق العاده اعلام کند. این شرایط روز سه شنبه بار دیگر تمدید شد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 635

به "داعش مسئولیت حمله مرگبار در نیجر را بر عهده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش مسئولیت حمله مرگبار در نیجر را بر عهده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید