دولت جدید تونس به زودی اعلام می گردد ، وزارتخانه های اصلی در اختیار مستقل ها

به گزارش مجله فضای وب، نخست وزیر مکلف تونس توضیح داد، ظرف روزهای آینده تشکیل دولت جدید را اعلام می نماید و ریاست وزارتخانه های دفاع، کشور، خارجه و دادگستری نیز در اختیار افراد مستقل خواهد بود.

دولت جدید تونس به زودی اعلام می گردد ، وزارتخانه های اصلی در اختیار مستقل ها

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، الحبیب الجملی، نخست وزیر مکلف تونس در مصاحبه با خبرگزاری رویترز با بیان اینکه انتظار دارد روزهای آینده کار تشکیل دولت جدید خاتمه یابد، گفت: اصلاحات مالی و مبارزه با فساد رایج در ارگان های کشور از اولویت های دولتم خواهد بود.

وی اضافه کرد، در حالی که بعضی طرف ها دستیابی به وزارتخانه های اصلی (وزارتخانه دفاع، کشور، دارایی و خارجه) را شرط مشارکت در دولت قرار داده اند و ظاهرا حزب جریان دموکراتیک نیز برای مشارکت در دولت، به دنبال دستیابی به وزارتخانه های دادگستری و کشور و نیز وزارت اصلاحات اداری است، دولتش رأی اعتماد مجلس را حتی بدون اجماع اکثریت به دست خواهد آورد.

الجملی ادامه داد، تصمیم دارد، ریاست وزارتخانه های استراتژیک از جمله وزارت دادگستری، کشور، خارجه و دفاع را به دست افراد مستقل بسپارد و جنبش النهضه که مامور تشکیل دولت ائتلافی است، این موضوع را درک می نماید اما در این میان طرف هایی هستند که با این رویکرد مخالف بوده و مشارکت در دولت را به دستیابی به وزارتخانه های اصلی مشروط نموده اند. وی ابراز امیدواری کرد که این طرف ها در دقیقه نود رایزنی ها از این نظر خود برگردند.

الجملی اضافه کرد، وزارت دارایی به دلیل شایستگی بالا، در سطح داخلی و بین المللی مشهور خواهد بود. او اسم نامزد این وزارتخانه را فاش نکرد.

نخست وزیر مکلف تونس گفت، به رغم دشواری و پیچیدگی های شدید در شرایط مالی و اجتماعی تونس، مصمم است برای بهبود عملکرد مالی و اجتماعی به منظور بهبود شرایط تونسی ها اقدام کند.

وی گفت، مشکل دولت های قبلی، عدم پایبندی آنها به تعهدات سابق با وام دهندگان بین المللی در خصوص چشم انداز رشد و توسعه یا میزان دستمزد در خدمات عمومی بود و او تیمی توانمند را برای مذاکره با شرکای مالی تونس تشکیل خواهد داد.

در انتخابات اخیر تونس که ششم اکتبر گذشته برگزار گردید، جنبش النهضه از مجموع 217 کرسی مجلس تنها با کسب 52 کرسی بیشترین تعداد کرسی های مجلسی را از آن خود کرد و به همین دلیل مامور تشکیل دولت ائتلافی شد. این جنبش الجملی را به عنوان نخست وزیر تونس انتخاب کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 607

به "دولت جدید تونس به زودی اعلام می گردد ، وزارتخانه های اصلی در اختیار مستقل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت جدید تونس به زودی اعلام می گردد ، وزارتخانه های اصلی در اختیار مستقل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید