دونالد ترامپ با وجود هشدارهای امنیتی همچنان از گوشی های ناامن استفاده می نماید

به گزارش مجله فضای وب، دونالد ترامپ در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل های شخصی را مورد انتقاد شدیدی قرار داد و بر این موضوع مانور زیادی صورت گرفت. اما حالا طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست، به نظر می رسد خود دونالد ترامپ هم مرتبا از گوشی های ناامن برای تماس دریافت استفاده می نماید.

دونالد ترامپ با وجود هشدارهای امنیتی همچنان از گوشی های ناامن استفاده می نماید

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

در جریان آنالیز پرونده مربوط به استیضاح آقای ترامپ، بخشی از تاریخچه تماس های انجام شده توسط دونالد ترامپ و مشاوران ارشد او منتشر شده که نشان می دهد این افراد برای کارهای رسمی مرتبا از گوشی های ناامن استفاده می نمایند. این موضوع را واشنگتن پست به نقل از منابع مطلع مطرح نموده است. باید خاطرنشان کنیم مقام های ارشد دولت های کشورهای مختلف معمولا از سرویس های تماس رمزگذاری شده بهره می برند تا جزییات تماس ها و پیغامک ها به دست هکرها نیفتد.

در این میان سوالی که مطرح می شود این است که هکرها چگونه می توانند به محتوای تماس های افراد مهمی مانند دونالد ترامپ دسترسی پیدا نمایند؟ در ادامه به صورت مختصر و مفید به تشریح این موضوع می پردازیم.

تاریخچه استفاده از تلفن های رمزگذاری شده توسط مقام های ارشد دولت ها به جنگ جهانی دوم برمی شود. اما از زمان ظهور اینترنت، رمزگذاری تلفن ها بسیار ارزان تر شده و حالا بیشتر خطوط تلفنی ایمن از روشی به نام Voice Over Internet Protocol یا به اختصار VoIP استفاده می نمایند. اما روی هم رفته، بیشتر سرویس های استاندارد مربوط به تماس و پیغامک گوشی ها تا حد زیادی ناامن هستند.

یکی از متخصصین در همین زمینه می گوید هکرها همیشه مشغول حمله به اپراتورهای مخابراتی هستند و گاهی اوقات صرفا با وصل کردن یک لپتاپ به دکل مخابراتی و دانلود اطلاعات مختلف می توانند به این داده ها دست پیدا نمایند. در حال حاضر بعضی اپلیکیشن های پیغام رسان مانند سیگنال و واتس اپ تماس ها و پیغام ها را رمزگذاری می نمایند که طبق گزارش واشنگتن پست، مقامات کاخ سفید مرتبا از واتس اپ بهره می برند. در گزارش مذکور آمده که مهم ترین دلیل استفاده مقامات از گوشی های ناامن، موضوع راحتی استفاده از آن ها است.

منبع: Business Insider

من

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 622

به "دونالد ترامپ با وجود هشدارهای امنیتی همچنان از گوشی های ناامن استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دونالد ترامپ با وجود هشدارهای امنیتی همچنان از گوشی های ناامن استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید