رأی اعتماد کمیته سنا به گزینه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل

به گزارش مجله فضای وب، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا پنجشنبه صلاحیت گزینه نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد را تأیید کرد.

رأی اعتماد کمیته سنا به گزینه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از گزینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تصدی سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد حمایت کرد.

به گزارش رویترز، این کمیته با 15 رأی موافق و 7 رأی مخالف با آنالیز صلاحیت کلی کرافت به عنوان نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل در صحن عمومی سنا موافقت کرد.

کلی کرافت در حال حاضر سفیر آمریکا در کانادا است. اعضای دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در جلسه آنالیز صلاحیت کرافت از او به دلیل بی تجربگی انتقاد نموده و گفتند او امور مربوط به سفارت آمریکا در اتاوا را از محل سکونتش در آمریکا اداره می نماید.

باب منندز، دموکرات ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت به نظر او کرافت فاقد جدیت و حرفه ای گری لازم برای عهده دار شدن سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل است.

نماینده قبلی آمریکا درسازمان ملل، نیکی هیلی بود که اواخر سال 2018 از سمتش استعفا کرد. جای هیلی بعد از این استعفا در دولت ترامپ هنوز پر نشده است.

مجلس سنای آمریکا باید صلاحیت کلی کرافت را مورد تأیید قرار دهد. هنوز تاریخی برای رأی گیری سنا در این خصوص اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 243

به "رأی اعتماد کمیته سنا به گزینه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رأی اعتماد کمیته سنا به گزینه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید