رئیس جمهوری پاراگوئه خواهان استعفای کابینه شد

به گزارش مجله فضای وب، ماریو آبدو بنیتز رئیس جمهوری پاراگوئه درپی اعتراض های گسترده در سراسر این کشور، از همه وزرای کابینه اش خواست به منظور ترمیم دولت استعفا دهند.

رئیس جمهوری پاراگوئه خواهان استعفای کابینه شد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی با فشار فزاینده ای از سوی معترضان خشمگین از نبود واکسن کرونا و سیستم بهداشتی ضعیف این کشور روبرو است.

درخواست رئیس جمهوری از اعضای کابینه اش درپی اعتراض خشونت بار در شهر آسونسیون پایتخت پاراگوئه مطرح شد که در جریان آن چند تن زخمی شدند.

خوآن مانوئل برونتی وزیر ارتباطات پاراگوئه به خبرنگاران گفت که رئیس جمهوری پیغام معترضان را دریافت نموده و از همه اعضای کابینه اش خواسته است از مناصب خود استعفا نمایند.

همچنین پیشتر خولیو مازولنی وزیر بهداشت پاراگوئه اعلام نمود به دلیل فشار اعمال شده از سوی مردم و حزبش وی، کناره گیری می نماید.

اما در جریان اعتراض های پاراگوئه چه اتفاقی روی داد؟

معترضان روز آدینه در مقابل ساختمان کنگره در آسونسیون تجمع کردند تا به نبود دارو در جریان همه گیری کووید - 19 اعتراض نمایند و خواهان استعفای رئیس جمهوری شوند.

سپس شورش بالا گرفت و درگیری های خشونت باری میان معترضان و پلیس در سراسر پایتخت رخ داد.

معترضان به طرف نیروهای پلیس سنگ و بطری پرتاب کردند، شیشه ها را شکستند و یک ایستگاه پلیس اصلی را به آتش کشیدند. پلیس نیز برای متفرق کردن معترضان از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده کرد.

براساس گزارش های منتشر شده، دستکم 21 نفر در جریان درگیری های پاراگوئه زخمی شدند.

طبق اعلام وزارت بهداشت پاراگوئه، حدود 165 هزار نفر در سراسر پاراگوئه به کرونا مبتلا شده و بیش از 3 هزار و 200 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت نموده اند.

پاراگوئه 4 هزار دُز واکسن اسپوتنیک وی روسیه را دریافت نموده است. سیستم بهداشتی این کشور واقع در آمریکای جنوبی در آستانه فروپاشی است و ظرفیت تقریبا همه تخت های بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های عمومی تکمیل شده است.

دولت به تازگی به کمبود داروهای مهم برای مداوای بیماران مبتلا به کووید - 19 اذعان کرد.

این کشور آمریکای جنوبی که به لحاظ وسعت هم اندازه آلمان و سوئیس است، حدود 7 میلیون نفر جمعیت دارد، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1508

به "رئیس جمهوری پاراگوئه خواهان استعفای کابینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری پاراگوئه خواهان استعفای کابینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید