رزمایش چین در تنگه تایوان و اعزام بمب افکن های اتمی آمریکا

به گزارش مجله فضای وب، آب های تنگه تایوان به سرعت در حال مواج شدن است؛ از یک سو چین اقدام به برگزاری رزمایش در این منطقه نموده و از طرف دیگر آمریکا بمب افکن هایش را برای نخستین بار در چهار سال گذشته به منطقه ای در اقیانوس هند فرستاده است.

رزمایش چین در تنگه تایوان و اعزام بمب افکن های اتمی آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین روز شنبه گزارش کرد که ارتش چین این رزمایش را واکنشی به اقدام اخیر آمریکا در اعزام وزیر بهداشت خود به تایوان می داند و اینکه پیامی جدی به استقلال طلبان تایوانی بدهد.

جانگ چون خویی سخنگوی پایگاه فرماندهی نظامی شرقی چین که این رزمایش را در تنگه تایوان برگزار کرد نسبت به تحولات در این منطقه و سفر وزیر بهداشت آمریکا به تایوان ابراز نگرانی نموده است.

او این موضوع را باعث جسورتر شدن استقلال طلبان تایوانی دانست و بر برگزاری این رزمایش به عنوان اقدامی برای محافظت از تنگه تایوان تاکید نمود.

چین چندین هفته است که به دلیل تحولات آمریکا در منطقه دریای جنوبی و تنگه تایوان دست به برگزاری رزمایش های مختلف زده و خواهان آن شده است که آمریکا بیش از این به مسایل منطقه و موضوعات داخلی چین ورود نکند.

افزایش ارتباطات تایوان و آمریکا پس از سال 2016 میلادی که رهبرانی جدید قدرت را در آنجا بدست گرفتند بشدت نگرانی و عصبانیت چین را به دنبال داشته است.

این در شرایطی است که خانم تسای اینگ ون در تازه ترین اظهارات خود در فضای مجازی و در گفت و گو با شماری از مسوولان و کارشناسان آمریکایی گفته است که روابط با آمریکا را تقویت خواهد نمود و به دنبال حفظ یک دموکراسی تمام عیار در مخالفت با چین است.

او که بارها باعث خشم چین شده در این اظهار نظر جدید گفته است که پکن باید دموکراسی تایوان را مورد پذیرش قرار دهد و بر تقویت ارتباطات تایوان و آمریکا تاکید نموده است.

همزمان با این تحولات و تشدید تنش ها بین چین و آمریکا و بروز تشنجات در تنگه تایوان، آمریکا بمب افکن های هسته ای خود را برای اولین بار از سال 2016 میلادی در یک پایگاه هوایی در اقیانوس هند مستقر نموده است.

استقرار این بمب افکن های اتمی که از نوع بی 2 آ هستند در پایگاه دیه گو گارسیا در یک هزار و 200 کیلومتری جنوب مالدیو موجی از نگرانی ها را به دنبال داشته و بعضی آن را تلاشی از سوی آمریکا برای مرعوب ساختن پکن توصیف نموده اند.

جایو تونگ مفسر امور نظامی در چین می گوید که به پرواز دراوردن چنین بمب افکن هایی نشانه ای از قلدری و قدرت مداری است اینها عمدتا اقداماتی برای مرعوب سازی چین محسوب می گردد.

با این وصف او تاکید نموده است که بمب افکن های رادارگریز را بسختی می توان ردیابی کرد و اگر قرار باشد در حریم هوایی چین پروازی داشته باشند، تصمیم برعهده آمریکاست که بخواهد یک جنگ را آغاز کند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1176

به "رزمایش چین در تنگه تایوان و اعزام بمب افکن های اتمی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش چین در تنگه تایوان و اعزام بمب افکن های اتمی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید