طرح روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل برای همکاری جهانی علیه کرونا

به گزارش مجله فضای وب، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت طرحی را به مجمع عمومی تحویل داده که در آن خواهان همکاری کشورهای دنیا در راستای مبارزه با ویروس کرونا شده است.

طرح روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل برای همکاری جهانی علیه کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روسیه طرحی را به مجمع عمومی سازمان ملل تحویل داد که در آن بر صدور اعلامیه همکاری دنیای جهت مبارزه علیه ویروس کرونا تأکید شده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، نماینده روسیه در سازمان ملل در بیانیه ای خاطرنشان کرد: فدراسیون روسیه در تاریخ 26 مارس 2020 طرحی را به مجمع عمومی سازمان ملل تحویل داد تا این مجمع درخصوص مقابله با ویروس کرونا اعلام همبستگی کند.

وی اضافه نمود: این پروژه طبق منشور سازمان ملل در زمینه همکاری کشورها است که در قانون اصول بین المللی اعلامیه سازمان ملل در سال 1970 ذکر شده است. این اعلامیه به طور اخص رهبری سازمان بهداشت دنیای در مبارزه با این همه گیری؛ موافقت کشورها درخصوص همکاری با یکدیگر و سازمان بهداشت دنیای به منظور توسعه بخشیدن به روش هایی که می توانند انتشار [ویروس کرونا] را مهار و درمان آن را تضمین کند؛ یاری به آسیب پذیرترین کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه؛ توقف جنگ تجاری و تحریم های یک جانبه بدون موافقت شورای امنیت؛ جلوگیری از ایجاد تبعیض میان کشورها، مردم و افراد در برابر همه گیری؛ مبارزه با احتکار اقلام ضروری اولیه؛ به رسمیت شناختن این احتیاج که تنها اطلاعات موثق و علمی درباره این همه گیری منتشر شوند، پیشنهاد می نماید.

همچنین در این بیانیه آمده است: فدراسیون روسیه گردآوری نظرات درباره این طرح را شروع نموده است.

تا کنون نزدیک به 600 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در دنیا ثبت شده است که از این تعداد، بیش از 27 هزار نفر حان خود را از دست داده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 881

به "طرح روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل برای همکاری جهانی علیه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل برای همکاری جهانی علیه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید