ماجرای تحریم هایی که صادرات فولاد ایران را افزایش داد

به گزارش مجله فضای وب، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شکست سیاست تحریم فولاد و صنایع معدنی ایران در سال 98 اطلاع داد و گفت: صادرات فولاد تا خاتمه سال جاری به 12 میلیون تن می رسد.

ماجرای تحریم هایی که صادرات فولاد ایران را افزایش داد

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، جعفر سرقینی در تبادل نظر با مهر، با بیان اینکه تحریم ایالات متحده آمریکا در حوزه معدن و صنایع معدنی شکست خورده است، گفت: اگرچه وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش بینی نموده بود که صادرات فولاد در امسال به 1 میلیون تن برسد؛ اما آمار ثبت شده نشان می دهد که در شش ماهه ابتدای امسال، بیش از شش میلیون تن فولاد از کشور صادر شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: حتی اگر با روند فراوری فولاد در نیمه اول امسال هم پیش برویم، صادرات فولاد ایران تا خاتمه سال به 12 میلیون تن خواهد رسید که رقمی فراتر از پیش بینی اجرا شده است.

وی توضیح داد: در عین حال، صادرات بخش معدن و صنایع معدنی مطابق برنامه باید به 9 میلیارد دلار برسد؛ در حالیکه طبق برنامه، پیش بینی می شود آنچه محقق شود بسیار بالاتر از هدف گذاری باشد.

سرقینی از رشد صادرات مس اطلاع داد و گفت: در کنار رشد صادرات فولاد، صادرات مس هم 10 تا 15 درصد افزایش داشته است؛ ضمن اینکه در مجموع، صادرات معدن و صنایع معدنی به ده میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 546

به "ماجرای تحریم هایی که صادرات فولاد ایران را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تحریم هایی که صادرات فولاد ایران را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید