مکاتبه گمرک ایران با گمرکات کشورهای همسایه ، پروتکل بهداشتی به جای مسدودسازی مسیرها

به گزارش مجله فضای وب، سخنگوی گمرک ضمن تشریح آخرین شرایط تردد تجاری و مسافری در مرزها از مکاتبه گمرک ایران با گمرکات کشورهای همسایه برای اجرای پروتکل های مشترک بهداشتی به جای مسدودسازی مرزها خبر داد.

مکاتبه گمرک ایران با گمرکات کشورهای همسایه ، پروتکل بهداشتی به جای مسدودسازی مسیرها

به گزارش خبرنگاران فارس، سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران، ضمن تشریح آخرین شرایط مرزهای تجاری کشور گفت: گمرک ایران طی مکاتبه ای با بالاترین مقامات گمرکی کشورهای همسایه، از آنان خواست به جای مسدودسازی مرزها و توقف فرایند جابه جایی کالاها وزارتخانه های بهداشت کشورها پروتکل های مشترک بهداشتی را همزمان اجرا کنند.

لطیفی در خصوص مرزهای کشور افزود: شرایط مرزهای آبی کشور در جنوب و شمال کشور مناسب است و شرایط گمرکات بندری ما عادی است و فرایند طبیعی خود را دارد. به طوری که بنادر شهید رجایی و باهنر در استان هرمزگان، بندر امام خمینی در استان خوزستان، بنادر چابهار در سیستان و بلوچستان، بنادر امیرآباد و نوشهر در استان مازندران و بندر انزلی و آستارا در گیلان فعال هستند و سیر طبیعی تجارت خارجی اعم از رویه صادرات، واردات و ترانزیت کالا بدون هیچ مسئله ای در حال انجام است، البته در بنادر جنوبی به مقاصد کویت، امارات تجارت متوقف است و قطر همچنان شناورهای فلزی یخچالدار را پذیرش می کند.

وی ادامه داد: مرزهای زمینی ایران با اقلیم کردستان، کشور آذربایجان، جمهوری خود مختار نخجوان و افغانستان فعال هستند و رویه گمرکات در این مرزها به صورت روال عادی درجریان است.

وی افزود: مرزهای زمینی ایران با عراق از جمله مهران، چذابه وشلمچه بسته است. ضمن آنکه تمامی مرزهای کشور با پاکستان نیز همچنان تا اطلاع بعدی غیر فعال است.

سخنگوی گمرک افزود: مرزهای ترکمنستان مسدود است و صرفا کامیون های ترکمن قادر به ورود به این کشور هستند و به صورت محدود از گمرک سرخس جابه جایی کالا از طریق ریل را شاهد هستیم؛ صادرات و واردات کالا به روسیه نیز با رویه ترانزیت از خاک آذربایجان بدون توقف ادامه دارد.

وی در خصوص آخرین شرایط گمرک پرویزخان، گفت: به طور کلی این مرز فعال است و عملیات تجاری بدون هیچ مسئله ای در حال انجام است. لیکن با توجه به اینکه طرف کرد، روزهای جمعه تعطیل هستند. بنابراین جمعه به غیر از خروج کامیون های حامل سوخت، فعالیت گمرکات اقلیم متوقف است.

وی افزود: گمرکات مرزی فعال کشور با حضور شیفتی همکاران گمرکی، در ایام تعطیلی نوروز، با جدیدت در خدمت تجارت خارجی کشور هستند واین خدمات بدون هیچ گونه وقفه ای ادامه دارد.

وی افزود: گمرک بیله سوار در استان اردبیل فعال است و رویه های تجاری و مسافری در این گمرک در حال انجام است. به طوری که طی 24 ساعت گذشته بیش از 150 کامیون تجاری عبور کرده است. ضمن آنکه تمامی پروتکل های بهداشتی لازم نیز رعایت شده است. به طوری که با همکاری طرف خارجی اقدام به نصب دستگاه اتوماتیک ضدعفونی کامیون ها واتوبوس ها در مرز بیله سوار شده است و همچنین کادر پزشکی جهت غربالگری افراد و قرنطینه احتمالی در مرز موصوف، مستقر هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 858

به "مکاتبه گمرک ایران با گمرکات کشورهای همسایه ، پروتکل بهداشتی به جای مسدودسازی مسیرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکاتبه گمرک ایران با گمرکات کشورهای همسایه ، پروتکل بهداشتی به جای مسدودسازی مسیرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید