نفت ایران با بیمه دهلی نو به دست پالایشگاه های هندی می رسد

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران : رویترز طی گزارشی بیان کرد شرکت ملی نفتکش ایران یک نفتکش هندی را که از خدمات بیمه دولتی هند برخوردار است برای صادرات نفت به این کشور اجاره کرد.

نفت ایران با بیمه دهلی نو به دست پالایشگاه های هندی می رسد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران ، رویترز به نقل از فعالان کشتیرانی گفت شرکت ملی نفتکش ایران با اجاره کردن یک کشتی که از خدمات بیمه ای شرکت های دولتی هند برخوردار است توانسته صادرات نفت ایران به هند را افزایش دهد.

به گفته این منابع برای نخستین بار است که شرکت ملی نفتکش ایران یک کشتی هندی را که از پوشش خدمات بیمه ای شرکت های دولتی هند برخوردار است اجاره می نماید.

نام این کشتی اومواتی پرم است که در مالکیت شرکت کشتیرانی مرکاتور هند واقع شده است. این کشتی در ماه دسامبر یک محموله نفت ایران را برای پالایشگاه مانگالور ارسال نموده است.

یک مقام نفتی هند در پاسخ ماه نوامبر خود به پرسش یکی از نمایندگان این کشور در خصوص طرح بیمه محموله های نفتی ایران توسط دهلی نو به امکان اجاره کشتی های برخوردار از بیمه شرکت های هندی توسط ایران اشاره ننموده بود.

بر اساس این طرح مسوولیت وارد آمدن خسارت یا نشت محموله های نفتی ایران برعهده شرکت های بیمه دولتی هند قرار می گیرد. زمانی که شرکت ملی نفتکش ایران از کشتی های خود استفاده می نماید این مسوولیت برعهده شرکت های بیمه ایرانی است.

پیش تر دولت هند طرحی را تهیه نموده بود که بر اساس آن پالایشگاه های هندی می بایست کشتی های هندی را اجاره می کردند و با این کشتی ها نفت ایران را وارد می کردند. این طرح با استقبال روبرو نشد زیرا این کشتی ها فقط تا سقف 50 میلیون دلار بیمه می شدند. بیمه متعارف یک نفتکش حدود 1 میلیارد دلار است.

بر اساس این گزارش شرکت ملی نفتکش ایران این کشتی هندی را برای دو ماه اجاره نموده است.

اتحادیه اروپا از اواسط سال 2012 ارائه خدمات بیمه ای توسط شرکت های اروپایی به محموله های نفتی ایران را ممنوع نمود. دولت ژاپن برای مقابله با این تصمیم قانونی را از تصویب مجلس گذراند که بر اساس آن محموله های نفتی صادراتی ایران به ژاپن تا سقف 7.6 میلیارد دلار توسط توکیو بیمه می شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 505

به "نفت ایران با بیمه دهلی نو به دست پالایشگاه های هندی می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت ایران با بیمه دهلی نو به دست پالایشگاه های هندی می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید