نیکخو: فدراسیون تیراندازی باید دلایل عدم موفقیت اهداف پروازی را اعلام کند

به گزارش مجله فضای وب، ملی پوش و مربی پیشین تیم ملی تراپ گفت: با وجود مسائل زیاد، فدراسیون به خوبی از رشته اهداف پروازی حمایت کرد اما متاسفانه منجر به عدم شد.

نیکخو: فدراسیون تیراندازی باید دلایل عدم موفقیت اهداف پروازی را اعلام کند

نریمان نیکخو در گفت و گو با خبرنگاران در مورد حضورش در تیم ملی تراپ اندونزی اظهار کرد: قرارداد سرمربی گری با تیم ملی اندونزی دارم. با توجه به شرایط ورزشکاران آنها قولی برای دریافت مدال نداده ام. قصد من در تیم اندونزی در مرحله اول ارتقاء سطح تکنیکی ورزشکاران است. البته می توان گوشه چشمی هم به کسب عناوین داشت اما قولی برای کسب مدال نداده ام.

وی در ادامه در مورد توجه فدراسیون تیراندازی ایران به این رشته در 4 سال اخیر گفت: از جایی که تخصصی در زمینه تفنگ و تپانچه ندارم می توانم تنها در مورد اهداف پروازی آن هم ماده تراپ نظراتم را بدهم. با وجود مسائل زیادی که در این سال ها در کشور وجود داشته فدراسیون به خوبی از اهداف پروازی هم به سبب برگزاری اردوهای داخلی، هم انجام اردوها و هم مسابقات خارجی پشتیبانی نموده است.

مربی اسبق تیم ملی تراپ ایران در ادامه گفت: فدراسیون ملی پوشان اهداف پروازی را به بیشتر مسابقات انتخابی المپیک و آسیایی فرستاد اما متاسفانه این اعزام ها و تمرینات بدون حتی یک صفحه برنامه مدون بود که قطعا نتیجه ای هم دربر نداشته است. ما کماکان منتظر نشر جوابیه کارگروه فنی و جوابیه تیم مربی گری برای آن نتایج هستیم.

نیکخو در ادامه در مورد دلایل کنار گذاشته شدنش از مربیگری تیم ملی تراپ گفت: در سال 2015، به دلیل ناکافی بودن تیم مربیگری، به درخواست فدراسیون به عنوان مربی در خدمت تیم ملی قرار گرفتم. تیم ملی با مربیان هم رده و بدون سرمربی، به کار خود ادامه داد. در آن سال تیم ملی به سه سفر اعزام شد ولی کلا من را به عنوان مربی نیمی از تیم، به اولین مسابقه اعزام کردند و صرفا مربیان دیگر مورد لطف قرار دریافتد. بعد از آن مسابقات که حتی هنوز قرارداد و حکم آن را دریافت ننموده ام، به دلایل نامعلومی از تیم کنار گذاشته شدم. هرچند شاگردانم بهترین نتیجه ها را دریافتد.

وی اضافه نمود: 2 سال بعد از آن به واسطه یک تفنگ تمام ایرانی به نام هماک، مجددا آغاز به تیراندازی کردم و با افتخار و با تفنگ ملی، مجدد خود را به تیم ملی رساندم. بعد از کمی تمرین و مسابقه در صندلی اول تیم ملی و صندلی اول بین ورزشکاران ایرانی در رنکینگ بین المللی قرار گرفتم. ولی همان تیم مربی گری قبلی، این بار من را به عنوان تیرانداز رده اول از مسابقات سهمیه المپیک کنار گذاشتند. البته همانطور که پیش بینی می کردم، ورزشکاران در آن مسابقات بدترین نتیجه را کسب نمودند که باز هم منتظر نشر آنالیز کارگروه فنی و کارگروه مربیگری فدراسیون هستیم. البته این اتفاق عینا در بین ورزشکاران خانم هم افتاد و نفر اول رنکینگ را حذف کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای حذف تان از تیم ملی دلیلی عنوان شد، گفت: خیر تنها بدون برنامه قبلی تعداد مسابقات را زیاد کردند تا آنطور گردد که مدنظرشان است.

عضو پیشین تیم ملی تراپ در ادامه گفت: بعد از این اتفاق به دوستان عرض کردم بدعت بدی گذاشتید. دیگر کسی حاضر نمی گردد از شکم خود و خانواده زده و تمرین کند تا در لحظه آخر بر اساس میل و سلیقه شخصی نفر اول را از اعزام خط بزنید! اعتمادها را از بین بردید.

وی با ناراحتی گفت: متاسفانه مربیان تمام واقعیت ها را به مدیران فدراسیون نمی گویند و صرفا با وعده و وعید و بدون برنامه در آنجا مربی گری می نمایند! البته از این لحاظ کاملا به آنها حق می دهم چون دوستانی کاربلد باعث می شوند بالادستی ها در فدراسیون، آخر پاییز جوجه ها را درست شمارش ننمایند! امید دارم که روزی این رویه غلط به خاتمه رسیده و مربیان را جوابگوی عملکردشان کنیم، خصوصا وقتی حرف از بیت المال در میان باشد.

نیکخو گفت: امکاناتی که در سالیان اخیر در اختیار تیم مربیگری تراپ قرار داده شد، می توانست منجر به کسب مدال گردد. بهتر است علت عدم موفقیت توسط کارشناسانی خارج از آن کارگروه مورد آنالیز قرار گیرد تا بتوانند بدون شبهه علت را جویا شوند و در اختیار فدراسیون و جراید قرار دهند.

وی گفت: در مسابقات انتخابی المپیک قطر، تعدادی از نفرات بدون در نظر دریافت رنکینگ و امتیازات داخلی و تنها بواسطه سلایق و تمایلات شخصی گروه مربیگری اعزام شده بودند که منجر به عدم موفقیت در کسب سهمیه شد. من بعد از مسابقات با دادگر ملاقاتی داشتم و همچنین از اندونزی با وی تماس گرفتم و در مورد آینده تیم ملی و انتخاب مربی از بنده سوال کردند. من در پاسخ عرض کردم، عدم موفقیت اهداف پروازی با وجود نگاه ویژه فدراسیون به این رشته که همراه با پشتیبانی، تدارکات و اعزام های متعدد به مسابقات دنیای و آسیایی برای کسب سهمیه بوده، احتیاج به بهره گیری از مربیان بهتر را بیش از پیش طلب می نماید و به قول معروف دیگر در این برهه آزموده را آزمودن خطاست. البته ایشان گفتند بعد از مسابقات قطر دیگر تیم ملی اعزامی نداشته و در حال حاضر نیز مربی ندارد.

نیکخو گفت: بنده نیز به عنوان عضوی از جامعه اهداف پروازی کشور امیدوارم با تشکیل کمیته کاملا فنی و باتجربه و با حضور متخصصان این رشته با دقت، منصفانه و بدون مدنظر قراردادن توصیه ها و منفعت های شخصی، کارنامه مربیان قبلی که حتما مورد آنالیز قرار گرفته، منتشر گردد. در ضمن امیدوارم در آینده هم مربیان شایسته ای برای اهداف پروازی کشور انتخاب شوند و شاهد شکوفایی وکسب موفقیت این رشته در سطح دنیا باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حمایت ها و توجه ها به اهداف پروازی به خاطر فرزند رئیس فدراسیون بوده است، گفت: همانطور که عرض کردم، صرفا در زمینه تخصصم قادر به پاسخگویی هستم و امیدوارم دیگران نیز صرفا در مورد تخصصشان نظر دهند. رشته ورزشی ایشان نیز همچون تفنگ و تپانچه، با من متفاوت است. اطلاعات و نظری در مورد عملکرد ایشان ندارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1653

به "نیکخو: فدراسیون تیراندازی باید دلایل عدم موفقیت اهداف پروازی را اعلام کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکخو: فدراسیون تیراندازی باید دلایل عدم موفقیت اهداف پروازی را اعلام کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید