همکاری ایران و ایتالیا در ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی در مشهد

به گزارش مجله فضای وب، معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با همکاری ایتالیا درصدد ساخت یک بیمارستان با ظرفیت 1000 تخت خواب در مشهد هستیم که فعلا در مرحله برنامه ریزی است.

همکاری ایران و ایتالیا در ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی در مشهد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، محمدهادی سعید مدقق عصر امروز در نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تبیین اهمیت اطلاع رسانی در حوزه سلامت گفت: در بعد کمی و کیفی توسعه خدمات درمانی در دو سال اخیر اجرا شده و در این مدت کوتاه شاهد افزایش تعداد بیمارستان ها، بخش ها و امکانات بیمارستانی بودیم.

وی اضافه کرد: انتظار داریم سال جاری حدود 6 بیمارستان جدید الاحداث افتتاح گردد از جمله بیمارستان علوی که با یاری خیرین با 125 تخت خواب به بهره برداری رسید و اشغال تخت آن به 80 درصد رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیمارستان فوق تخصصی علی اکبر برای اطفال پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد رسیده است گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) فریمان جایگزین بیمارستان فرسوده این شهرستان بوده و بیمارستان خلیل آباد تحویل دانشگاه شده است.

مدقق توضیح داد: بیمارستان 540 امام رضا(ع) از دیگر برنامه های ما است، همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حمایت ایتالیا در مرحله برنامه ریزی است که یک بیمارستان هزار تختخوابی خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد چندین مرکز خدمات درمانی در سطح بیمارستان ها گفت: این حرکت اگر نتیجه بخش باشد سیستم خدمات بهداشتی درمانی نوینی در مشهد بوجود می آورد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد: فعال سازی بیمارستان شریعتی به عنوان مکمل بیمارستان قائم در بخش بیماران مغز و اعصاب و سکته مغزی در نظر گرفته شده که در کنار آن به ارائه خدمات عمومی و داخلی پزشکی نیز می پردازد.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر برای ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها بالغ بر 1500 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: در این راستا ارتقاء محیط برای تحمل بیماران و بهسازی اتاق استراحت پزشکان و پرستاران در حال اجرا است.

مدقق با اشاره به بهسازی جدی اورژانس متمرکز قائم گفت: 3 مرکز درمان سرپایی سرطان در مشهد 2 مرکز در شهرستان ایجاد شده و در حال برنامه ریزی برای تاسیس یک مرکز خدمات جامع سرطان در مشهد هستیم.

وی اعلام نمود: از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد این است که برای شهرستان کلات و درگز امتیاز منطقه محروم را از وزارت خانه برای ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش تعداد پرسنل پزشکی این دو شهرستان گرفتیم. پرداخت شخصی هزینه بیمار روستایی از 12 تا 15 درصد به 2 الی 3 و در شهر از 27 درصد به 6 درصد کاهش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش مراجعه بیماران روستایی به بیمارستان ها گفت: این انر نشان از افزایش اعتماد مردم به ما دارد و ما نیز در راستای نظارت بر خدمات درمانی برنامه هایی نظیر 1000 بازدید و اعتبار بخشی به بیمارستان ها و مراکز درمانی را انجام داریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 592

به "همکاری ایران و ایتالیا در ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی در مشهد" امتیاز دهید

1 کاربر به "همکاری ایران و ایتالیا در ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی در مشهد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و ایتالیا در ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید