وزارت امنیت داخلی آمریکا تمایلی به ادامه بررسی ها درباره مداخله روسیه در انتخابات ندارد

به گزارش مجله فضای وب، براساس شکایت یک افشاگر، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا به یک مشاور ارشد سابق گفته است تا ارزیابی ها درباره تهدید مداخله روسیه در انتخابات سوم نوامبر را متوقف کرده و فعالیت برترپنداران سفید در آمریکا را کم اهمیت جلوه دهد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا تمایلی به ادامه بررسی ها درباره مداخله روسیه در انتخابات ندارد

به نقل از خبرگزاری رویترز، برایان مورفی که سابقا معاون اطلاعاتی وزیر امنیت داخلی آمریکا بود، با تنظیم متن شکایتی گفت، چاد وولف به عنوان سرپرست این وزارتخانه در اواسط مه به او گفت تا به جای این کار روی تهدیدهای مداخله سیاسی از جانب چین و ایران متمرکز شود و مداخله گروه های جناح چپگرا در بی نظمی داخلی را پررنگ کند.

این افشاگر به نقل از سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت، چنین دستوری از جانب رابرت اوبراین که مشاور امنیت ملی کاخ سفید است، ابلاغ شده بود.

کاخ سفید و وزارت امنیت داخلی آمریکا از اظهارنظر درباره این شکایت خودداری کردند.

سارا ماتئوز، سخنگوی کاخ سفید گفت: اوبراین هرگز به دنبال دیکته تمرکز جامعه اطلاعاتی بر روی تهدیداتی که انسجام انتخابات ما را تهدید می کنند یا هر موصوع دیگری نبوده است؛ هر نوع اظهارنظری از سوی یک کارمند سابق ناراضی که من هرگز او را ندیده یا اسمش را نشنیده ام، نادرست و افتراست.

در همین حال الکسی وولتورنیست، سخنگوی امنیت داخلی آمریکا افزود: ادعای آقای مورفی حقیقت ندارد.

ارزیابی های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر عملیات نفوذ روسیه با هدف تحریف انتخابات 2016 به نفع دونالد ترامپ جمهوری خواه بر بیشتر ریاست جمهوری او سایه انداخت و تحقیقات مرتبط به آن از سوی ترامپ به عنوان حقه رد شد. ترامپ بارها ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را که دولتش این مداخله انتخاباتی را رد می کند، مورد ستایش قرار داده است.

مقام های آمریکایی مدعی هستند که روسیه، چین و ایران برای نفوذ در انتخابات 2020 میان ترامپ و رقیب جمهوری خواهش جو بایدن تلاش می کنند.

در شکایت برایان مورفی آمده است که او از انجام دستور وولف سرپیچی کرد چون اجرای آن کشور را در معرض خطر اساسی و خاص قرار می داد.

به گفته این افشاگر، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا یک بار دیگر در ژوئیه به این کارمند گفت که یک اطلاعیه اطلاعاتی درباره تلاش های روسیه برای انتشار اطلاعات نادرست نباید منتشر شود چون باعث خواهد شد که دونالد ترامپ بد دیده شود. مورفی گفت که با این اقدام مخالف است و در پاسخ به او گفته شد که از جلسات آینده مرتبط با این موضوع حذف می شود.

برایان مورفی روز سه شنبه در دفتر بازرس کل وزارت امنیت داخلی آمریکا شکایتی تنظیم کرد. طرح این شکایت روز چهارشنبه از سوی کمیته اطلاعات تحت کنترل دموکرات های مجلس کنندگان آمریکا علنی شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1198

به "وزارت امنیت داخلی آمریکا تمایلی به ادامه بررسی ها درباره مداخله روسیه در انتخابات ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت امنیت داخلی آمریکا تمایلی به ادامه بررسی ها درباره مداخله روسیه در انتخابات ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید