پروژه های عمرانی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین افتتاح شد

به گزارش مجله فضای وب، آیین شروع عملیات عمرانی ساختمان آموزشی و یاری آموزشی و بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 5 کیلو وات مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین با حضور باقری، قائم مقام وزیر علوم برگزار گردید.

پروژه های عمرانی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین افتتاح شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از مجتمع آموزش عالی اسفراین، در این آئین کلنگ ساخت ساختمان آموزشی و یاری آموزشی مجتمع که با صرف هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال و با استفاده از یاری های خیرین و ردیف های بودجه ای مجتمع در مساحت 1.500 متر و در مدت زمان 2 سال ساخته خواهد شد بر زمین زده شد.

در ادامه نیز نیروگاه خورشیدی پنج کیلووات مجتمع آموزشی فنی و مهندسی اسفراین که در سه فاز آموزشی، پژوهشی و فراوری برق و با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال جهت مصارف آموزشی و تامین بخشی از برق مورد احتیاج مجتمع آماده شده است مورد بهره برداری نهاده شد.

دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم در این آیین، ضمن قدردانی از زحمات و کوشش های مسئولان و مدیران مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از توسعه کمی دانشگاه ها به توسعه کیفی آن ها می اندیشد.

وی توضیح داد: باید کوشش کنیم با کیفی کردن آموزش، دانشگاه ها، دانش آموختگانی کارآفرین و مهارت محور تربیت نمایند که بتوانند به احتیاج بخش های صنعت، خدمات و کارشناسی جامعه در سطوح مختلف پاسخ دهند.

قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه هم اکنون 30 هزار دانشجو در خراسان شمالی تحصیل می نمایند، گفت: از این میزان 10 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی استان سرگرم تحصیل هستند که این امر برای استان نوپایی، چون خراسان شمالی، که زمان زیادی از تاسیس آن نمی گذرد، رقمی قابل توجه است.

دکتر باقری در ادامه ضمن بازدید از اماکن آموزشی، پژوهشی، ورزشی، خوابگاهی و فرهنگی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین و آشنایی با امکانات، زیر ساخت ها و دستاورد های این مجتمع در نشستی با حضور نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ریاست و اعضای هیات رئیسه، مدیران و اعضای هیات علمی مجتمع آموزش عالی اسفراین مهم ترین احتیاجها، اولویت ها و برنامه های آینده این مجتمع آموزش عالی را آنالیز کردند.

سپس دکتر مصطفی حیدری رئیس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین، ضمن قدردانی از توجه مسئولان وزارت علوم به دانشگاه های نوپا، به ارائه گزارشی از فعالیت ها و دستاورد های مجتمع آموزش عالی اسفراین و برنامه های پیش روی این مرکز آموزش عالی پرداخت و درخصوص برنامه های آینده مجتمع نکاتی را بیان نمود.

دکتر هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان و دانشگاه اضافه نمود: شهرستان اسفراین با وجود دو صنعت عظیم فولاد و لوله گستر که در سطح کشور و خاورمیانه کم نظیر هستند و ارتباط خوبی که بین دانشگاه و صنعت برقرار شده توانایی و زیرساخت های لازم جهت ارتقا به دانشگاه صنعتی استان را دارا می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 608

به "پروژه های عمرانی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های عمرانی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید