چکش کاری طرح ها و لوایح در کمیسیون ها و کمیته های تخصصی مجلس، سهام عدالت ساماندهی می شود

به گزارش مجله فضای وب، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دلایل مطرح شدن انبوهی از طرح ها توسط نمایندگان، گفت: به همین علت کمیسیون های تخصصی مجلس مسئول بررسی و اولویت بندی به طرح ها هستند.

چکش کاری طرح ها و لوایح در کمیسیون ها و کمیته های تخصصی مجلس، سهام عدالت ساماندهی می شود

مهدی طغیانی در مصاحبه با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، با اشاره به چرایی مطرح شدن طرح های عدیده از سوی کنندگان در مجلس، گفت: کنندگان به عنوان وکیل مردم باید هر کدام وظیفه ای که بر دوش خود احساس کرده و یا موکلان از آن ها انتظار دارند را دنبال کنند ازاین رو ارائه طرح های مختلف به این دلیل است.

کننده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اولویت بندی صحیحی در خصوص ساماندهی برخی طرح ها و لوایح وجود ندارد، افزود: در حال حاضر اولویت بندی طرح ها و لوایح از سوی کمیسیون های تخصصی مجلس در جریان بوده و به این ترتیب ساماندهی پیشنهادهای مختلف صورت می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس اولویت بندی هایی لحاظ شده و می دانیم برای چه طرحی باید وقت گذاشته شود، شرح داد: نکته مهم در خصوص طرح ها و لوایح این است که بخشی از آنچه در مجلس رخ می دهد در صحن بوده اما بخش اعظم دیگر از بررسی ها در کمیسیون یا کمیته های ذیل آن است.

طغیانی ادامه داد: هر روز حتی روزهایی که در ظاهر مجلس تعطیل بوده یا کنندگان در حوزه انتخابیه به سر می برند جلسات غیررسمی کمیسیون با تعدادی از کننده ها، کمیته ها یا بدنه اجرایی دولت در حال انجام است.

این کننده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به نشست دو هفته گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی، گفت: این نوع نشست ها فقط به یک بار تعامل منتهی نشده و به صورت مرتب کمیته های ذیل کمیسیون نیز درگیر بحث و بررسی هایی با حضور مسئولان مربوطه هستند.

وی با بیان اینکه خروجی همه بحث و بررسی ها با اولویت بندی در صحن بررسی می شود، افزود: علی رغم آنچه از طرح های در ظاهر غیرمنسجم دیده می شود کار تخصصی در کمیسیون ها رخ می دهد.

طغیانی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد طرح در مجلس یازدهم تا به امروز به کمیسیون اقتصادی رسیده است، گفت: تعدادی طرح مانند طرح اقتصادیات بر عایدی سرمایه در صحن اعلام وصول شده که هنوز به کمیسیون نرسیده است، آنچه اکنون به کمیسیون رسیده و ما روی آن کار می کنیم بحث ساماندهی سهام عدالت است.

این کننده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه در بحث سهام عدالت تعدادی از افراد با وجود اینکه مشمول بوده اند سهام دریافت نکرده اند، شرح داد: با بررسی های اجرا شده در خصوص آیین نامه دولت و کمیسیون ویژه مجلس دهم درباره سهام عدالت و انتخاب روش غیرمستقیم اشکالات و خلاءهای احصاء شده که درصدد رفع آن ها هستیم.

4151/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1097

به "چکش کاری طرح ها و لوایح در کمیسیون ها و کمیته های تخصصی مجلس، سهام عدالت ساماندهی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چکش کاری طرح ها و لوایح در کمیسیون ها و کمیته های تخصصی مجلس، سهام عدالت ساماندهی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید