چین یک تبعه کانادایی دیگر را دستگیر کرد

به گزارش مجله فضای وب، پس از دستگیری دو تبعه کانادایی توسط مقامات چینی در اواخر سال گذشته میلادی، یک شهروند دیگر این کشور نیز در شهر یانتای بازداشت شد.

چین یک تبعه کانادایی دیگر را دستگیر کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از نیویورک تایمز، مقامات چینی یک تبعه کانادایی دیگر را در شهر یانتای دستگیر کردند. وزارت خارجه کانادا بدون نام بردن از وی، تأیید کرد که شخص بازداشت شده در حال دریافت خدمات کنسولی است.

روابط میان دو کشور پس ازآنکه دو کانادایی در ماه سپتامبر 2018 در چین دستگیر شدند، رو به وخامت گذاشت. کانادا معتقد است که دستگیری این دو به تلافی دستگیری منگ وانژو، مدیر ارشد اقتصادی هوآوی در شهر ونکوور اجرا شده است. مدیر ارشد اقتصادی این شرکت فناوری، به درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم های ایران دستگیرشده بود.

مایکل کوریگ، دیپلمات سابق و مایکل اسپور، کارآفرین کانادایی، دو تبعه این کشور بودند که به جرم جاسوسی دستگیرشده بودند.

تازه ترین دستگیری تبعه کانادایی مقارن با زمانی بود که چین، چند دانش آموز و معلم خارجی را به اتهام ارتکاب جرائم مرتبط با مواد مخدر در شهر شوژو دستگیر کرد. حداقل چهار نفر از آن ها انگلیسی بودند. هنوز تعیین نیست که دستگیری این فرد کانادایی به موضوع مواد مخدر ارتباط دارد یا به منظور افزایش فشار بر اتاوا اجرا شده است.

4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 862

به "چین یک تبعه کانادایی دیگر را دستگیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین یک تبعه کانادایی دیگر را دستگیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید