کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها در بیمارستان علی اصغر

به گزارش مجله فضای وب، ارایه جدیدترین شیوه های برخورد با مسمومیت در بیمارستان علی اصغر شیراز موجب کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها شد.

کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها در بیمارستان علی اصغر

به گزارش گروه استان هایخبرنگاران از شیراز؛ حسین صناعی زاده مدیر گروه مسمومیت های بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) گفت: روزانه به طور متوسط، 19 نفر به دلیل مسمومیت دارویی و شیمیایی به این مرکز مراجعه نموده و به آنان خدمات تخصصی ارایه می گردد.

وی اضافه نمود: به طور میانگین ماهانه بیش از دو هزار و 600 نفر در این بیمارستان پذیرش می شوند که از این تعداد، بین 550 تا 650 نفر را مسمومیت های دارویی و شیمیایی تشکیل می دهد.

صناعی زاده ادامه داد: این مرکز تنها مرکز ارایه دهنده خدمات تخصصی در حوزه مسمومیت های دارویی و شیمیایی در استان است که توانسته پذیرای تعدادی زیادی از مراجعان جنوب کشور هم باشد.

این متخصص مسمومیت ها و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت: بیشترین موارد شیوع مسمومیت ها به ترتیب مربوط به مسمومیت با مخلوطی از داروها، متادون و ترامادول، سموم شیمیایی مانند حشره کش ها، سموم دفع آفات نباتی، علف کش ها و انواع گزش است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه امروزه در کشور، مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج بین 80 تا 90 درصد گزارش شده است، گفت: با اقدامات درمانی به موقع در بیمارستانعلی اصغر، این آمار به حدود 20 درصد رسیده است.

صناعی زاده با توصیه به مصرف روغن کرچک به عنوان یک اقدام پیش بیمارستانی برای این نوع مسمومیت، آن را یک راه چاره مهم اعلام نمود.ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 87

به "کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها در بیمارستان علی اصغر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها در بیمارستان علی اصغر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید