کمیته امداد شرایطی را فراهم کرده تا مردم به مردم کمک کنند

به گزارش مجله فضای وب، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: امروز کمیته امداد شرایطی را فراهم کرده تا مردم به مردم کمک کنند.

کمیته امداد شرایطی را فراهم کرده تا مردم به مردم کمک کنند

به گزارش خبرنگاران، حبیب الله آسوده، امروز در مرحله دوم جشن عاطفه ها با شعار با رنگ مهر رویایی را بسازیم، بیان کرد: ما 200 مرکز نیکوکاری را تا کنون ایجاد کرده ایم که این ها در استان مردمی هستند و بدون هیچ مداخله ای، از اغنیاء کمک را می گیرند و به نیازمندان می دهند. این کار نهادسازی اجتماعی در حوزه خیر و احسان است.

آسوده با اشاره به اینکه اما کمیته امداد روی این مراکز نظارت دارد، اظهار کرد: کمیته به این مراکز کمک می کند و به صورت مستمر روی توانمندسازی کمک می کند که کمک های مردم به انحراف کشیده نشود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، گفت: کمیته امداد منظومه ای از حوزه توانمندی خانواده است. از تامین مسکن، اشتغال و فرهنگی گرفته تا تحصیل مشاوره و سالمندی. در هر عرصه ای که خیرین علاقه داشته باشند این فرصت در کمیته امداد فراهم است که آن چیزی که انگیزه خیر است را به نیاز وصل کنیم و خودش بتواند به صورت مستقیم کارش را انجام دهد.

آسوده شرح داد: با توجه به افزایش اجاره ها، نیازها در حوزه مسکن بسیار زیاد است، مردم در زیر فشار اجاره سنگین و دو سه برابری که در بعضی از نقاط وجود دارد نیاز به کمک دارند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه در بحث تحصیل، اقلام لوازم التحریر به قدری گران شده است که بعضی از خانواده ها در فشار هستند، گفت: هرچند ما نمی گذاریم کسی به دلیل فقر اقتصادی بازمانده از تحصیل شود، اگر علتش این باشد حتما به سراغش می رویم و کمک می کنیم که یکی از استعدادهای ایرانی به دلیل فقر اقتصادی عقب نیفتد.

وی ادامه داد: در کمیته امداد حدود 4000 دانشجو و نزدیک 30 هزار دانش آموز داریم که از خدمات تحصیلی در کمیته امداد بهره مند می شوند. توجه خیرین تنها به ایتام است، نزدیک به 12 هزار یتیم داریم، هرکدام از این ها بیشتر از یک حامی دارند و به دلیل شرایط اقتصادی با یک حامی هزینه هایشان تامین نمی شود. به دنبال این هستیم که حامیان بیشتری بگیریم و عمده این ها هم محصل هستند و توسط مردم کمک می شوند.

آسوده در خصوص فرزندان نو سنین مطرح نمود: این فرزندان که سرپرستشان وضعیت اقتصادی خوبی ندارد، بخشی از آن ها حامی دارند و غالبا دانش آموز هستند. از همه خیرین دعوت می کنیم که اگر تنها 50 هزار تومان در ماه کمک کنند، کمک اقتصادی به خانواده ها کرده اند و هم سویی و ارتباط خوبی با جامعه برقرار خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 426

به "کمیته امداد شرایطی را فراهم کرده تا مردم به مردم کمک کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته امداد شرایطی را فراهم کرده تا مردم به مردم کمک کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید