گروه 7 از احیای برجام حمایت کرد، دیدگاه سران درباره چین و روسیه

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، گروه 7 امروز یکشنبه و در روز پایانی نشست خود در کورنوال انگلیس در بیانیه ای بدون اشاره به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط ترامپ اعلام نمود: ما از بحث و مصاحبه میان اعضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به ویژه با ایالات متحده با هدف بازگشت واشنگتن و تهران به تعهدات خود در توافق هسته ای استقبال می کنیم.

گروه 7 از احیای برجام حمایت کرد، دیدگاه سران درباره چین و روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در بخشی از بیانیه صادره از سوی سران گروه 7 در این خصوص بدون اشاره به ماهیت دفاعی برنامه موشکی تهران آمده است: کشورهای گروه 7 همچنین از ایران می خواهند همه فعالیت های مربوط به موشک های بالستیک و مسائل منع گسترش سلاح های هسته ای را متوقف کند!

به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، در بخش دیگری از این بیانیه در مورد روسیه نیز آمده است: خواهان روابط پایدار و قابل پیش بینی با روسیه هستیم. ما سود و منفعت خود را در روابط قابل پیش بینی و پایدار با روسیه می بینیم و همچنان به همکاری در حوزه های مشترک ادامه خواهیم داد.

بیانیه مذکور می افزاید: بار دیگر از روسیه می خواهیم که رفتارهای بی ثبات کننده خود را متوقف نموده از جمله مداخله در سیستم های دموکراتیک دیگر کشورها را کنار بگذارد!

در این بیانیه همچنین از چین خواسته شده است تا به حقوق بشر ادعایی غرب احترام بگذارد!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1674

به "گروه 7 از احیای برجام حمایت کرد، دیدگاه سران درباره چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه 7 از احیای برجام حمایت کرد، دیدگاه سران درباره چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید