گفت وگوی تلفنی مرکل و اردوغان درباره لیبی و سوریه

به گزارش مجله فضای وب، رئیس جمهور ترکیه و صدر اعظم آلمان روز سه شنبه درباره تحولات لیبی و سوریه گفت وگو کردند.

گفت وگوی تلفنی مرکل و اردوغان درباره لیبی و سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه تلفنی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان درباره آخرین تحولات لیبی و سوریه و راه های توسعه روابط دوجانبه گفت وگو کردند.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان و مرکل درباره موضوعاتی که امکان همکاری درباره آنها وجود دارد نظیر همه گیری ویروس کرونا به خصوص مرحله پس از پایان این همه گیری صحبت کردند.

این گفت وگو در حالی انجام می شود که هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان دوشنبه تهدید کرد طرف ها و کشورهایی را که در لیبی مداخله می کنند تحریم خواهد کرد.

فرانسه، ایتالیا و آلمان روز شنبه طی بیانیه ای مشترک اعلام کردند که آماده در نظر دریافت اعمال تحریم هایی علیه قدرت های خارجی هستند که تحریم تسلیحاتی در لیبی را نقض می کنند.

در بیانیه مشترک این سه کشور آمده است: ما از تمامی بازیگران خارجی می خواهیم که دخالت فزاینده خود را پایان داده و به تحریم تسلیحاتی که توسط شورای امنیت سازمان ملل ایجاد شده کاملا احترام بگذارند.

پس از سرنگونی حکومت سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی، این کشور وارد بحران فزاینده شد و از آن زمان تحت کنترل دو دولت در شرق و غرب این کشور در آمده است.

دولت غرب لیبی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) بوده و دولت طُبرُق در شرق لیبی نیز با ارتشی که فرماندهی آن در دست خلیفه حفتر است در حال حکمرانی است.

ارتش دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری های شدیدی با یکدیگر شده اند که همچنان ادامه دارد.

هر دو طرف درگیر در لیبی توسط کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای مورد حمایت لجستیکی و تسلیحاتی قرار دارند و بنا به گفته جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تحریم های تسلیحاتی لیبی به سخره گرفته شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1118

به "گفت وگوی تلفنی مرکل و اردوغان درباره لیبی و سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی مرکل و اردوغان درباره لیبی و سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید