یک بانکدار محکوم در آمریکا به ریاست بازار بورس ترکیه منصوب شد

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، در شرایطی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دولت ترکیه را با وضع تحریمهای جدید تهدید می کند، مقامات آنکارا در اقدامی ظاهراً مبارزه جویانه و تحریک آمیز یک بانکدار تبعه ترکیه را که از سوی آمریکا به کمک به ایران برای دور زدن تحریمهای واشنگتن محکوم شده، به ریاست بازار بورس این کشور منصوب کرد.

یک بانکدار محکوم در آمریکا به ریاست بازار بورس ترکیه منصوب شد

وزیر دارایی ترکیه روز دوشنبه گفت که هاکان آتیلا به سمت مدیرکل بورس استانبول منصوب شده است. آتیلا، که معاون پیشین مدیر کل بانک دولتی هالک بانک ترکیه بوده، در ماه ژوئیه پس از گذراندن محکومیت 32 ماهه خود به ترکیه بازگشت.

هاکان آتیلا در سال 2018 به اتهام دست داشتن در دور زدن تحریمهای واشنگتن علیه ایران از سوی دادگاهی در آمریکا به تبانی و کلاهبرداری بانکی محکوم شد؛ اما ترکیه از طریق اقدامات قضایی مدعی بی گناهی وی شد و صدور حکم محکومیت آتیلا را مایه ننگ خواند.

افزون بر آن، آمریکا هالک بانک را به دلیل انتقال حدود 20 میلیارد دلار از منافع حاصل از فروش نفت و گاز ایران در فاصله سالهای 2012 و 2016 به کلاهبرداری، پولشویی و نقض تحریمها متهم کرده است.

این در حالی است که ترامپ پیشتر وعده داده بود تعرفه ای 50 درصدی بر فولاد وارداتی از ترکیه وضع خواهد کرد و به دلیل عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه یک توافق تجاری 100 میلیارد دلاری را لغو کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 510

به "یک بانکدار محکوم در آمریکا به ریاست بازار بورس ترکیه منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک بانکدار محکوم در آمریکا به ریاست بازار بورس ترکیه منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید