5 رویداد مهم فرهنگی در کرمانشاه برگزار می گردد

به گزارش مجله فضای وب، تفاهم نامه همکاری برگزاری پنج رویداد بزرگ فرهنگی هنری در کرمانشاه به امضای مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست شهرداری کرمانشاه رسید.

5 رویداد مهم فرهنگی در کرمانشاه برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان با اشاره به ظرفیت های زیاد استان کرمانشاه گفت: به طور معمول وجود ظرفیت و پتانسیل در یک منطقه با مشکلات آن منطقه رابطه عکس دارد. به طوری که در یک منطقه با ظرفیت ها و پتانسیل های بی شمار باید مشکلات حداقل باشد، اما شاهد هستیم این رویه در استانی مانند کرمانشاه برعکس پیش می رود و با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان در استان با مشکلات بسیاری به ویژه بیکاری روبرو هستیم.

بالایی با بیان اینکه متأسفانه همه ما مدیران در مباحث صنفی مانده ایم که این امر نه تنها توسعه گر نیست بلکه مانع اصلی توسعه است، تأکید کرد: هیچ دستگاهی به تنهایی نمی تواند از همه ظرفیت های حوزه خود استفاده کند و همکاری دستگاه ها در بهره برداری از ظرفیت ها می تواند ارتقاء دهنده بوده و بهره وری را چند برابر کند.

او از همکاری سه دستگاه شهرداری، میراث فرهنگی و ارشاد در برگزاری این پنج رویداد به عنوان یک اتفاق مبارک در استان یاد کرد و اضافه نمود: این برنامه می تواند آغاز خوبی برای همکاری های بعدی بوده و زمینه ای برای اجرای برنامه های مشترک بیشتر در آینده باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان بر لزوم تدوین تقویم فرهنگی استان برای سال آینده تأکید و گفت: این همکاری می تواند برای تدوین تقویم فرهنگی ادامه داشته باشد تا بتوانیم برنامه های فرهنگی را طبق برنامه زمانبندی از پیش معین گردیده برای سال آینده داشته باشیم.

بالایی در ادامه به لزوم تغییر نگاه از شهر گردشگری به گردشگری شهری گفت: کرمانشاه شهر گردشگری است اما گردشگری شهری ندارد.

او اضافه نمود: اگر می خواهیم کرمانشاه را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم باید فهم گردشگری در نظام برنامه ریزی استان دخیل گردد و درهمین راستا جزیره ای عمل کردن مدیران جواب نمی دهد و همه باید در کنار هم گردشگری شهری را در کرمانشاه راه اندازی کنیم.

برگزاری جشنواره ملی پوستر کرمانشاه، جشنواره ملی عکس کرمانشاه، جشنواره ملی کاریکاتور کرمانشاه، جشنواره استانی فیلم کوتاه نیلوفر و جشنواره استانی تئاتر عروسکی کرمانشاه برنامه هایی است که در امسال با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری کرمانشاه برگزار خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 7

به "5 رویداد مهم فرهنگی در کرمانشاه برگزار می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 رویداد مهم فرهنگی در کرمانشاه برگزار می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 رویداد مهم فرهنگی در کرمانشاه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید