احتمال باران شدید در محور هراز، رانندگان درحاشیه راه ها توقف نکنند

به گزارش مجله فضای وب، سیاوش محبی در مصاحبه با خبرنگاران، در خصوص پیش بینی هواشناسی و احتمال بارش شدید باران در محور هراز گفت: رانندگان وسایل نقلیه در حاشیه راه ها توقف نکنند و از سالم بودن تجهیزات فنی خودرو بویژه برف پاک کن و مخزن آب پاش مطمئن باشند.

احتمال باران شدید در محور هراز، رانندگان درحاشیه راه ها توقف نکنند

محبی در ادامه با اشاره به احتمال مه گرفتگی همراه با کاهش دید نیز گفت: در محور فیروزکوه در صورت روبرو شدن با مه گرفتگی توصیه می کنیم که راننده ها احتیاط های لازم را به کار بگیرند.

وی درباره رانندگی درهوای بارانی، گفت: رانندگی در هوای بارانی، ویژگی های خاص خود را دارد، در این شرایط به دلیل کاهش اصطکاک سطح اتکای لاستیک خودروها با زمین، سرعت جریان ترافیک به حداقل می رسد و از سوی دیگر در چنین شرایطی بسیاری از شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی تمایل بیشتری پیدا می نمایند که خود موجب افزایش حجم ترافیک می گردد؛ علاوه بر این در هوای بارانی، تصادفات متعددی رخ می دهد که جریان ترافیک را غیر عادی می نماید.

رییس پلیس راه شرق استان تهران اضافه کرد: در چنین شرایطی، سطح راه ها دچار آب گرفتگی شده که به نوبه خود بر جریان روان ترافیک تاثیر می گذارد؛ کاهش محدوده دید، از دیگر مشکلاتی است که رانندگان را تهدید نموده بنابراین باید احتیاط و دقت بیشتری به هنگام رانندگی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 71

به "احتمال باران شدید در محور هراز، رانندگان درحاشیه راه ها توقف نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال باران شدید در محور هراز، رانندگان درحاشیه راه ها توقف نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید