اعتراض به طلاهای دوومیدانی بحرین ، مدال وارداتی!

به گزارش مجله فضای وب، مدال های بحرین در دوومیدانی با اعتراض سایر کشورهای حاضر در بازی های آسیایی روبرو گردیده است.

اعتراض به طلاهای دوومیدانی بحرین ، مدال وارداتی!

به گزارش خبرنگاران ، دوومیدانی یکی از سه رشته اصلی و پایه رقابت های کمپلکس نظیر المپیک و بازی های آسیایی محسوب می گردد. در این دوره از بازی های آسیایی دوومیدانی مثل همیشه صندلی مهمی داشت و به شدت در تیررس نهاده شد. در رقابت های این دوره اتفاق اصلی موفقیت حیرت انگیز بحرین بود. کشوری که تقریبا همه مدال های خود را در دوومیدانی گرفت و با 12 مدال در به صورت مشترک در صدر جدول مدالهای این رشته ایستاد اما کمتر کسی حاضر بود به این کشور تبریک بگوید.

آنها با جذب لژیونرهای آفریقایی در این دوره همه مدال های اصلی و کلیدی را به خانه بردند. حتی یکی از مدالهای طلای بحرین در بازیهای آسیایی جاکارتا بدون ورزشکاران آفریقایی الاصل که به تابعیت بحرین درآمده اند بدست نیامده. سیاست بحرین برای کشف استعدادهای خارجی و پیشنهاد تابعیت بحرینی به آنها که کاملاً قانونی است از سالها پیش سیاستی جنجالی بوده. اما نتایج اخیر دوومیدانی بحرین در اندونزی باعث گردیده این موضوع بار دیگر به مساله ای مهم و پر سر و صدا تبدیل گردد. از هر 10 مدال طلای انفرادی دوومیدانی کسب گردیده توسط بحرین، همه آنها توسط دونده هایی بدست آمده که زاده آفریقا هستند، دونده هایی متولد نیجریه، اتیوپی، کنیا و مراکش.

در جریان کسب دو مدال طلای تیمی بحرین نیز همه ورزشکاران به جز دو نفر اصلیت آفریقایی داشتند. برای ورزشکاران اما انگیزه تغییر تابعیت روشن است: مسائل مالی. کمبود فرصت ها و امکانات در کشورهای زادگاه این دوندگان بااستعداد آفریقایی چیزی نیست که کسی از آن باخبر نباشد.

قوانین اعطای تابعیت به ورزشکاران خارجی در کشورهای مختلف، متفاوت است. ولی مسئولین بحرینی از روش های اهدای تابعیت خود دفاع نموده و با اشاره به منابع بسیار زیادی که این کشور برای زیرساختهای دوومیدانی اش هزینه نموده معتقدند فعالیت هایشان به نفع ورزش دو و میدانی و کاملاً اصولی بوده.

بدر ناصر، رئیس فدراسیون دوومیدانی بحرین در این باره گفت: چیزی که برای ما مدال می آورد ملیت ورزشکارها نیست، تمرینات و تلاشهای تکنیکی و مدیریتی است. اهدای تابعیت به اتباع خارجی یک حق قانونی برای ما است که از آن استفاده خواهیم کرد. ولی همه می دانند که ما به قوانین پایبندی کامل داریم.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 29

به "اعتراض به طلاهای دوومیدانی بحرین ، مدال وارداتی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض به طلاهای دوومیدانی بحرین ، مدال وارداتی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید