امکان تبدیل کتابخانه های مدارس به کتابخانه های عمومی

به گزارش مجله فضای وب، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: با ایجاد تغییراتی در پلان معماری مدارس می توان کتابخانه مدارس را به کتابخانه عمومی تبدیل کرد.

امکان تبدیل کتابخانه های مدارس به کتابخانه های عمومی

محمد رضا اسپرورین در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: انجمن خیرین مدرسه ساز با شعار هر سال، تاسیس 100 کتابخانه در مدارس در راستای احداث کتابخانه در مدارس استان به ویژه مدارس مناطق کم برخوردار اقدام می نماید.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم دانش آموزان را به مطالعه تشویق کنیم صرفا تجهیز سخت افزاری کتابخانه ها کافی نیست و باید محیطی شاداب با منابع به روز را در اختیار آنان قرار دهیم. بدون شک با ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به ویژه نسل جدید طی سال های آینده شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و تسریع در توسعه همه جانبه کشور خواهیم بود.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: بدون شک آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تامین تمامی نیازهای کتابخانه ای مدارس نیست به همین دلیل خیرین بخش های مختلف باید وارد میدان شوند و تصور نکنند کار خیر تنها به ساخت بیمارستان، مسجد و ... محدود می گردد.

اسپرورین در ادامه با اشاره به اینکه از کتابخانه های مدارس می توان استفاده های بهینه تری کرد و اعضای آنها را صرفا به دانش آموزان محدود نکرد، اضافه نمود: با ایجاد تغییراتی در پلان معماری مدارس، می توان کتابخانه مدارس را تبدیل به کتابخانه عمومی کرد.

وی اظهار کرد: این طرح در بسیاری از کشورهای همسایه اجرایی شده و با استقبال عموم مردم همراه شده است. در صورتی که ایده عمومی سازی کتابخانه های مدارس به شکل قانونی در مدارس اجرایی گردد، شاهد ارتقای کمی و کیفی وضعیت مطالعه درکشور خواهیم بود.

این مسئول اعلام کرد: این ایده برای استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه در شورای عالی آموزش و پرورش استان، طرح و آنالیز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 64

به "امکان تبدیل کتابخانه های مدارس به کتابخانه های عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان تبدیل کتابخانه های مدارس به کتابخانه های عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید