اورژانس مسمومین بیمارستان خورشید به یک دستگاه دیالیز احتیاج دارد

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران، محمد حسن امامی پیش از ظهر سه شنبه در نخستین روز از هفته مسمومیت ها در بازدید از تنها بخش اورژانس مسمومین استان اصفهان، گفت: 10 درصد مسمومیت ها در اصفهان ناآگاهانه صورت می گیرد.

اورژانس مسمومین بیمارستان خورشید به یک دستگاه دیالیز احتیاج دارد

وی با بیان اینکه سالانه شش هزار بیمار در بخش مسمومین بیمارستان خورشید بستری می گردد، اضافه کرد: بخش مسمومین این بیمارستان بزرگترین و تنها بخش بستری اختصاصی ویژه مسمومین است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توضیح داد: یک درصد این بیماران فوت می نمایند و سالانه 400 نفر از مرگ قطعی نجات می یابند.

وی از احتیاج مبرم به یک دستگاه دیالیز پیشرفته در بخش اورژانس مسمومین خورشید سخن گفت و اضافه کرد: یاری خیران به ویژه یاری خیریه حضرت ابوالفضل برای خرید این دستگاه سبب نجات جان یک انسان می گردد.

امامی با بیان اینکه عدم آموزش صحیح مقابله با استرس باعث شده که شاهد این میزان مسمومیت باشیم، گفت: وقوع سالانه شش هزار مسمومیت در این بیمارستان نشان از وقوع شش هزار مسائل اجتماعی حل نشده دارد.

وی نبود یک تیم روانپزشکی، روانشناس، مشاوره و مددکاری اجتماعی در این بخش را مهمتر از کمبود تجهیزات پزشکی برای این بخش عنوان نمود و اضافه کرد: در پیشگیری اولیه و ثانویه از مسمومیت های آگاهانه وجود تیمی متشکل از متخصصان روانپزشکی، روانشناس، مشاور و مددکار اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه به منظور استقرار این تیم احتیاج به اصلاح فضای فیزیکی بیمارستان خورشید است که باید در پی بازسازی این بیمارستان بتوانیم پیگیر استقرار تیم مورد نظر شویم، گفت: تا انتها سال امکان محقق شدن این هدف نیست و امیدواریم با پیگیری و اصلاحاتی که قرار است در خصوص این بیمارستان صورت گیرد تا سال آینده این کار اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 79

به "اورژانس مسمومین بیمارستان خورشید به یک دستگاه دیالیز احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اورژانس مسمومین بیمارستان خورشید به یک دستگاه دیالیز احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید